äntligen lite dans!

Åh igår fick jag äntligen dansa balett! Det var så längesen sist, så det var jätteroligt. Inte direkt på min nivå kanske, men det går ju alltid att slipa lite extra på grunderna. Det gick lagom långsamt med tanke på att jag inte dansat på 1½ år och pedagogen var duktig och bra på att förklara. Hon dansar tydligen på Operan så hon vet vad hon snackar om!

Fast innan jag dansade åkte jag en sväng till Kållered och IKEA där för att köpa in det som var slutsålt i Helsingborg. Kom även ut med en härlig danstavla (den ovanför) som inte fanns med på inköpslistan men jag var tvungen! När jag skulle tillbaka till mammas lägenhet hittade jag faktiskt rätt helt själv och på en gång. Jag är förvånad över mig själv. Hoppas jag kommer ihåg det bara tills nästa gång :P

Idag har jag lunchat med mamma, varit på Stadsmuseet här i Göteborg och sett en utställning om stolar genom tiderna, "Alla dessa stolar". Jag vet, det kankse inte låter så jätteintressant men jag tycker det är roligt. Sen gick jag en stund på stan, köpte bland annat en fet kalender så jag håller koll på allt viktigt under terminen. Åt lite mellis på mammas jobb innan det var dags att ta sig till Dansforum igen. Den här gången för att dansa jazz. Så kul det var! Att verkligen få jobba igenom kroppen och bli riktigt svettig. Har, trots att jag inte tränat på en månad, ändå inte blivit så stel som jag trodde. Tack och lov! Bara lite svagare i magen men det är lättare att ta igen.

Men nu är det dags att sova. God natt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åå vad roligt för dej att få dansa lite igen! vi ses snart!puss puss puss

2008-08-13 @ 10:52:22
URL: http://malinchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0