frustration/abstinens

Så var det bara tre dagar kvar tills jag och mamma skulle gå på danskurs med JEERK på Balettakademien i Göteborg, men igår fick jag ett sms av mamma där det stod att hennes kurs var inställd. Naturligtvis var min också det. För få anmälda tyvärr, antagligen för att det är mitt i sommaren och semestern. Men ändå, FAN! Jag som hade ställt in mig på det här och längtat och fått en massa förhoppningar, eftersom det var så kul förra gången. Jag har dansabstinens! Jag klarar inte av att inte dansa! Förra gången jag skulle få chansen, då med Benke från BOUNCE, ställdes det också in. Vad är det med Sverige och dans? Finns det inget dansintresse kvar?

Till slut, efter en massa telefonsamtal mellan mamma, mig, Balettakademien och Dansforum har vi nu bestämt oss för att ta en balettklass "fortsättning" tillsammans på måndag kväll, och jag tar nog en jazzklass "mellan/avancerad" på tisdag kväll. Om jag kan röra mig, vill säga. Ska bli skönt att få göra av med lite energi, med tanke på att jag inte tränat på mer än en månad..!

I övrigt så ger jag mig nu ut på två veckors ledighet innan skolan och allvaret börjar. Åker som sagt till Göteborg imorgon, sen vidare till Karlstad och mormor på onsdag och sist till kära gamla Västerås nästa söndag. Blir en skön liten avslappnad tripp.

Åh, ikväll får jag besök också. Jossan ska sova över hos mig :D So long


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0