på besök i Västerås

Då har jag varit några dagar hos mormor i stugan och hälsat på. Älskar verkligen att vara där! Vi hälsade på mormors moster och hennes man i Åmål en dag. Samtidigt var mormors kusinbarn där från Italien tillsammans med sin kille. Hon är så duktig på svenska fast hon har bott i Italien hela livet och i princip bara pratat italienska. Det roliga är att hennes mamma och morföräldrar pratar värmländska, så det är den enda svenska hon kan :P

Såg Mamma Mia en kväll, bättre än jag trodde faktiskt. Mormor var så förvånad över att jag ville gå på bio med henne...

En dag åkte vi till Grava, för att plantera lite blommor vid graven, så gick vi rakt in i ett bröllop. Alla var så finklädda och väntade på att få se brudparet åka iväg i sin fina veteranbil. (:

Badade naturligtvis en massa, speciellt när det var varmt och svettigt i solen. Kan inte få nog av sjön där, där jag praktiskt taget är uppväxt.

Nu har jag åkt vidare till Västerås och hälsat på och sovit över hos Sofia, som tyvärr skulle jobba tidigt morgonen efter, men det var trevligt ändå. Alltid kul att snacka en massa minnen hela natten. När hon åkte till jobbet åkte jag till kära gamla Scandic och skulle bara hälsa på, men kunde naturligtvis inte hålla mig och hjälpte till lite. Har dessutom skaffat mig sommarjobb där till nästa år. Bra att vara ute i god tid, hehe. Åkte sen till min Malinch och vi snackade, kollade på OS och åt lunch. Eftersom Liz hade övertalat mig (vilket inte var så svårt) att komma och dansa några dagar pallrade jag mig till dansskolan för första gången på 1½ år och dansade balett, och det var så roligt!!! Framför allt att träffa Amanda igen, har saknat dig!

Men nu är det dags att sova. Efter att ha kollat på Sex and the city förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0