Kosresan

Nu är det ett tag sen jag bloggade, och en hel del har hunnit hända sen dess. Onsdag för två veckor sen kom Malin hit till mig och förgyllde min vardag (: På torsdagen var jag ledig hela dagen och vi gick igenom våra packningar inför Kos och förberedde oss för Winnerbäckkonserten senare på kvällen. Kom till Sofiero på eftermiddagen någon gång efter att ha införskaffat picknick: baguetter, köttbullar och tomater, lyxigt värre ;) Innan huvudnumret kom in på scenen var det förbanden Maia Hirasawa och Miss Li som spelade. Miss Li är så bra och verkar vara så skön och trevlig människa. Diggar henne mycket! Tyvärr hade vi inte vädret med oss utan det regnade en hel del, så vi satt och gömde oss under en plastsäck... Som tur var sprack det upp lagom tills Winnerbäck kom in på scenen, och så bra han var! Bra show, bra musik och en del roliga bilder (kommer snart eftersom jag för tillfället bloggar från bibblan).

Efter konserten tog vi oss en promenad från Sofiero till Knutpunkten, eftersom typ alla andra åkte buss, så den var knökfull. Skönt ändå att röra lite på påkarna före och efter att vi suttit och skulle sitta stilla länge. Hämtade våra väskor på hotellet som jag flörtat lite med och fått låna bagagerummet så vi slapp släpa på dem hela tiden. Sen väntade den spännande resan till Kastrup, via Lund och Malmö med diverse jobbiga skrikiga fjortisar på tåget så Malin fick krupp och skällde ut dem. Sov på flygplatsen på mindre bekväma bänkar i två timmar innan det var dags för incheckning. Malin lyckades dessutom sova i ett tuggummi.. kul. Innan vi ens hann komma upp i luften hann båda somna, ingen av oss kommer ihåg säkerhetsgenomgången.

Kosveckan bestod mest av sol och bad. Stranden 10-16 varje dag, utan att någon av oss brände sig..! En del party, fast inte så mycket som vi trodde. Rätt skönt ändå, på sätt och vis.

Tyvärr blev vi lite förkylda, eftersom Malin första natten råkade sätta AC:n på typ 16 grader, haha. Men en förkylning har man väl alltid överlevt.. Hittade några halstabletter på apoteket som kanske inte hjälpte så mycket som vi ville menmen...

Väl hemma möttes vi av regn och rusk. Tillbaka till vardagen och jobbet. Nu är min tid på bibblan slut. Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0