efter regn kommer solsken

Igår var jag på bio med Sanna, Marre och Kristin från jobbet och såg Dumpad. Dålig så kallad komedi, man skrattade knappt, så den behöver ni inte besvära er med att se. Det är i alla fall et kul gäng att hänga med så det gjorde ingenting. Efteråt spelade vi biljard på vad-det-nu-heter (Nine Ball?) vid Özen. Vet inte hur länge sen det var jag spelade biljard, sjuan typ, på Fryx. Det var kul och avslappnat eftersom ingen av oss var speciellt bra hehe.

Morgonyoga imorse, det är verkligen jobbigt! Man blir sjukt svettig, konstigt nog. Hem snabbt och duscha, äta, byta om och sen direkt till GH och ledarmöte. Ska antagligen hjälpa till med en liten killgrupp i höst som ska lära sig lite fristående, vilket de aldrig gjort förut. Hur ska det gå?!

Gick en promenad till stan medan jag lyssnade på MNK, haha. "Man kan ju inte stå vid fel rös, det är ju pinsamt!". Inhandlade lite överlevnadsgrejer på Tasty House och skulle sen gå hemåt var tanken, men då hade det lagom börjat regna såklart. Så jag köpte mig en kopp varm choklad och satte mig och tittade på folk, lyssnade på musik och njöt av doften av regnblöt asfalt. Det är sommar för mig (så länge det blir sol igen efter en stund). Efter en stund började det hagla ocskå men till slut avtog det och jag tog min chans att gå hem igen, och det var uppehåll resten av promenixen. Fast nu börjar jag faktiskt bli lite trött på det här tråkiga vädret och vill ha tillbaka solen så man kan sola lite. På tal om det ringde min kära morbror idag, och biolog som han är (och cancerforskare som hans fru är) så talade han till mig med kloka ord om hur viktigt det är att jag inte bränner mig i solen. Och jag vet ju att det inte är så bra, men det är ju så skönt att ligga där i solen och gassa. Dessutom är det svårt att veta hur länge man kan sola utan att bli röd. Men jag ska försöka att inte bränna mig!

Ikväll antagligen utgång med Maggan och hans polare. Någon av pubarna först i alla fall så kanske jag följer med ut. Beror på om de kommer in också, de är visst inte 20 allihopa.. Får se hur det slutar, alltid kul att träffa nytt folk i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0