ute i det fria

Imorse vaknade jag vid åtta av att Loppan tassade runt i lägenheten, hon hade tydligen varit vaken sen klockan sex! Käkade frukost och sen begav vi oss ut på en promenad. Tänkte att vi skulle se oss omkring lite i området där jag ska bo. Det kommer nog bli bra. Där är mycket växtlighet och stora grönytor och det är ju alltid trevligt. Gick sen vidare mot stan, med ett litet stopp på Husensjö där vi köpte frukt och vatten, och jag köpte glass såklart (glassomanen herself), och vilade fossingarna en stund. Väl nere på stan gick vi till bibblan och till Åhléns där vi kom ut med varsin blus, eller vad man ska kalla det :) Handlade frukt & grönt på vägen hem och var hemma 4½ timme senare. Så skönt att gå när man har sällskap, men att gå själv, usch så tråkigt!!


Har gjort färdigt studentkort också, det är ju snart dags.

Jag vill också ta studenten, igen. Det var jättekul, en underbar dag helt enkelt. Trevligt för dem som har det framför sig. Nu är det bara de två korten kvar till nästa veckas studenter.

Bakade scones när jag kom hem efter jobbet. Det är verkligen gott! Borde göra det oftare egentligen. Min pappa gjorde tydligen det varje söndag när an precis hade flyttat hemifrån. Varför kunde han inte fortsätta med det?!

Nu ska jag bara försöka få ner lite MNK till min mp3 så jag har något att lyssna på när jag promenerar för mig själv medan Jo är i Västerås. Sju sorters apa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0