julpyssel

I måndags var ju målaren här, vågade knappt gå hemifrån, men tapeten sitter numera åt rätt håll tack och lov.

Annars har det inte hänt så mycket i veckan, mest plugg och ångest över att jag inte hinner träna. Jo! Jag höll på att cykla på en ekorre i häromdagen. Mycket obehagligt! Kom i full rulle i en ganska brant nedförsbacke och ut från trottoaren springer den stackaren. Men det är fortfarande en bit kvar och jag tänker att han hinner flytta på sig. Det gör han också, men sen vänder den token och springer tillbaka, så jag tror att jag körde på svansen på den. Jag kunde inte väja hur som helst eftersom det var på en bilväg, och så visste jag ju inte vilket håll den skulle få för sig att springa åt heller... Läskigt! Var helt nipprig när jag kom fram till skolan.

Idag har mina nyvunna vänner varit här och julpysslat, efter att jag bjudit dem på lunch. Vi har gjort ett pepparkakshus - utan väggar eftersom de var krossade i förpackningen (ja, jag kör på färdigköpt), satt upp min adventsstjärna, satt fram min (än så länge) enda tomte, satt nejlikor i apelsiner och gjort en adventsljusstake. Självklart har vi också bakat, eller snarare gjort praliner, och ätit en jättegod och mäktig chokladtårta som Catharina hade med sig. Julkänslan har infunnit sig i min lägenhet med andra ord. Nu är bara frågan om jag ska köpa mig en liten gran, bara för att det är så mysigt, men jag kommer inte vara hemma i jul så den kommer i princip bara stå och barra. Vi får se helt enkelt.


Imorgon är det sittning i Lund med klassen. Det ska bli grymt kul. Sen på söndag har jag lovat att jag ska vara med och sjunga i kyrkan, samling 9..! Fast jag kunde komma senare sa de, tack för det. Så jag kommer en hel halvtimme senare, direkt med tåget från Lund, pigg och glad från gårdagens festligheter. Sömnen får jag ta hand om först efter mässan. Men det blir nog bra ändå, jag vill ju inte missa någonting. Så svårt bara att vara överallt samtidigt.

Nej nu ska jag öva på sångerna lite innan jag tar mig an disken.


Kommentarer
Postat av: lopp

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAH! 4 toasters!!!!! jag döööör!

2008-12-15 @ 21:08:12
Postat av: Marika

jag är i västerås 20 december-4 januari (sticker till vemdalen och åker skidor med pappa och syrran några dagar sedan) så jag missar jussis klasser :( Hade verkligen varit så kul att få dansa lite balett. Du får dansa åt mig ;)

2008-12-16 @ 12:38:25
URL: http://ikamarika.blogg.se/
Postat av: Marika

Ja hojta till när du är här i stan så får vi leta upp någon rolig klass :)

2008-12-17 @ 10:04:15
URL: http://ikamarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0