SNÖ!

Fredag morgon, färdigtränad och på väg hem, så börjar det plötsligt snöa litegrann. Sen ökar det mer och mer, tills det till slut haglar jättestora flingor (kallar man det flingor?) som gör jätteont mot ansiktet. Övergår igen till att snöa och fortsätter verkligen hela dagen. Kom hem, åt lite, duschade och åkte sen till Ebba och pluggade tillsammans med henne. Och snackade en massa naturligtvis :) Åt lunch och pratade i typ 2-2½ timme.

På kvällen kom Jo och Frida, som hälsade på i Skåneland, hit. När de väl satt sig på bussen åt rätt håll vill säga. En fördel om man vill komma fram, hehe. Vi kollade på Idol och dippade grönsaker, mums! Jag och mamma gjorde alltid det förut men nu var det väldigt länge sen sist. Trevligt med lite sällskap i alla fall.

På lördag morgonen gjorde jag en övningstenta i kemi, sen när jag skulle rätta den visade det sig att jag råkat radera facit till den så jag får helt enkelt vänta med att se hur det gick tills jag fått låna ett. Har ju två andra tentor också som jag kan "roa" med mig så länge. Mötte Jo och Frida på Ebbas och fikade och tjötade med dem en stund. Gick en stund på stan, hade verkligen ingen som helst lust att åka hem. Senare åkte jag till brudarna och vi åt mat och spelade spel innan vi drog oss neråt stan. Kom in på Cardinal igen! Vi trodde verkligen inte vi skulle komma in, men vi har konstaterat att man bör komma dit väldigt tidigt eller väldigt sent. Förra gången jag var där kom vi dit vid tre, igår var vi där elva. Men så är det ju precis innan lön också, de kanske ville fylla stället bara.

Kul kväll, förutom att det var jättetråkig musik i slutet och att vi hade hamnat mitt i två slagsmål, vad är det med folk och att slåss jämt när de är ute?! Kom hem till Jo och åt upp det som var kvar av middagen, och gick och la oss. Frida var oförskämt pigg imorse! Kom hit snart igen!! :D När jag skulle hem hade de fortfarande inte plogat nästan någon cykelbana och inte sandat heller. Det är ju livsfarligt! Det är ju ändå två dagar sen nu, de borde ha hunnit med de flesta vid det här laget.

Men nej, man kanske ska lyfta på rumpen från den sköna fåtöljen och fixa lite lunch till imorgon?

Just ja! Målaren kommer hit imorgon bitti och ska ändra tapeten. WOHO. Känner att jag måste visa honom hur den ska sitta innan jag kan gå härifrån med ett lugn. Helst av allt skulle jag vilja sitta och kolla på honom hela tiden så det blir rätt gjort men det går ju inte. Men det finns ju pilar på mönstertapeter för att man ska se vilket håll de ska sitta på... Jaja, jag hoppas han klarar sitt uppdrag imorgon, annars vet jag inte vad jag tar mig till.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Frida

I´ll be there soon igen;) men hörru skickade sms till dig igår, den 25 äre tjejparty hos moi! ska försöka fixa in oss på bmb, erik känner nån vakt, skulle prata med dom om han fick haka på senare;) haha...men du är välkommen!! KRAM

2008-12-03 @ 16:00:47
Postat av: Frida

I´ll be there soon igen;) men hörru skickade sms till dig igår, den 25 äre tjejparty hos moi! ska försöka fixa in oss på bmb, erik känner nån vakt, skulle prata med dom om han fick haka på senare;) haha...men du är välkommen!! KRAM

2008-12-03 @ 16:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0