Äntligen! à la Gert Fylking

WOHO! Idag ringde äntligen målaren, som jag klagade på även igår eftersom han fortfarande inte hört av sig. Vårt samtal var ganska kort men jag verkar ha fått honom att fatta innebörden.
Målaren: Hej, jag hörde att du ville ha hjälp med en tapet som sitter upp-och-ner.
Anna: Ja, det vore trevligt.
M: Men är det så farligt då?
A: Öhh, det är fåglar på och de flyger upp-och-ner. Hade det inte varit så farligt hade jag ju inte märkt det och inte ens klagat.
M: Nej det är sant.
A: Och bara så du vet tänker jag inte betala någonting eftersom att det inte är jag som gjort fel.
M: Hmm, nej, det är klart.
HA! 1-0 till mig.

Tidigt i skolan imorse, skrev en kemilabrapport, fysikföreläsning, fysikplugg efter lunch, fysiklabrapport till ungefär halv sex, promenad i regnet till Posten för att hämta min cykel, cyklade hem och orkade inte träna som jag tänkt mig.

Imorgon är det Detektivbyrån på Tivoli!! :D Ska bli roligt att se dem live.
(För fristående- och kürintresserade är det här ett väldigt bra band. Den här låten är nog lätt att jobba med.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0