25!!!

Idag var jag nästan först i skolan. Kors i taket! Brukar alltid komma i sista sekund men nu var jag där hela 20 minuter innan lektionsstart. Eller lektion, men övning. Skönt att få lite matte gjort med möjlighet att fråga om hjälp. Vet inte riktigt om jag fattat det där med logaritmer än...

Det är så roligt att träffa en massa nya människor såhär i början av en ny termin, och jag lär mig hela tiden nya saker om folk. Bland annat pratade jag och Ebba om att det är många som är små i klassen, som nyss tagit studenten. 89:or alltså, ett helt år yngre än mig :P Så frågade jag i alla fall hur gammal Ebba är, och hon frågade mig. Sen visade det sig att hon trodde att jag var 83:a..! Då hade jag varit 25 nu. Det är så svårt att gissa ålder.

Apropå ingenting läste jag en intervju med Jonas Gardell i DN för några veckor sen, och som vanligt är han väldigt rolig:
Reportern: Jag har ett quiz här, för att kolla och din Stockholmskoll verkligen är så dålig. Första frågan: Vad är Cheap Monday?
Jonas: Jag har faktiskt deras jeans på scen i "tillfällig gäst i ditt liv". Men de är så tajta! Och jag svettas så mycket på scen. Och jag har så ihopklämda skinkor. Det är som att köpa en levande svampinfektion.

Kommentarer
Postat av: josefin

hahahahahaha!!!!!!!!

jaa, shopping shopping - jag längtar! har inte köpt kläder på skiiitlänge faktiskt. bra gjort tycker jag, för att vara mig! ;) fick mkt mer i lön än vad jag trodde jag skulle få också, härlish!

idag får vi smörgåstårta på jobbet, och magnus har fixat både laktosfri och vegetarisk, i ett. snäll boss jag har :)

vi ses imorrn din fluga! (nu är det typ tredje gången jag kallar dig fluga, grattis - det är ditt djurnamn! hahaha, flugan, loppan, göken, räven...). ja men som sagt, imorrn. ADJÖ!

2008-10-23 @ 13:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0