äntligen!

Idag hade jag ju en date med Jossan på bibblan, men innan jag kom så långt ringde jag Akelius för att än en gång tjata på dem om att jag vill veta när målaren kommer. Förvaltaren lovade än en gång att målaren i fråga skulle ringa. Så, äntligen!, på eftermiddagen ringde han och berättade att han kommer först om två veckor. Det är när jag är i Aten så därför kom vi överrens om att han skulle komma och kolla veckan efter. Därför har jag också varit på Beckers och valt ut den färg och tapet som jag vill ha. Jag längtar tills jag får lägenheten klar (efter nästan tre månader...)!

Men innan allt detta var det ju daten med Lopp! Vi träffades på bibblan och bänkade oss med våra böcker efter att Loppan skrivit ut några sidor för en massa pengar. Tre kronor/sida! Det är inte klokt... En massa fnitter och snack men också en hel del plugg. Nu har vi, tror jag, bestämt att vi ska ha fredagar som pluggdag tillsammans. Skönt att få lite draghjälp. Dock var det vääldigt många mammor med spädbarn som bestämt sig för att luncha i bibblans café, ungefär 10 från oss. Blev lite påfrestande efter ett tag måste jag säga.

Efter pluggandet gick vi till Vegeriet och jag bjöd på lunchen. Lika gott som vanligt! Gick sen en sväng på stan innan jag åkte hem. Införskaffade mig en tröja från Lindex Pink Collection, tyckte motivet passade eftersom motivet liknar en ballerina med en jättestor tyllkjol :), och bokade klipptid på Larsson&Lange. Min lugg är så lång nu så jag blir galen. Ser ju ingenting! Det är dessutom så roligt att de verkligen känner igen en när man kommer dit. Idag frågade de hur det känns nu när jag och Jossan inte bor tillsammans längre, och hur det är att bo själv, bara jag och marsvinen. Roligt och lika chockerande varje gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0