fiberfylla..?

Senaste tiden har jag känt mig uppsvälld och allmänt... tjock. Ni vet, som man kan göra ibland. Det går ju i perioder. Så läste jag Aftonbladet ikväll att det är vanligt med dagens vilja att vara hälsosam och därmed äta fullkornsprodukter. Men "vi är inte som kor och hästar" som han så fint uttrycker det. Våra magar är inte gjorda för att klara av så grov mat så därför får man något som läkaren i artikeln kallar för fiberfylla. Roligt ord :P Jaja, då vet man ju vad man kan göra åt det i alla fall!

Klippning imorgon, det ska bli så skönt att äntligen se någoting igen! Och dessutom att få håret tvättat och huvudet masserat av en snäll frisör, samtidigt som man sitter i den där härliga massagestolen. Mmmm.

Slutligen, fem dagar kvar till Aten! Nedräkningen har börjat.

Kommentarer
Postat av: ragna

tack för tipset. har tänkt på det förut också, pappa har sagt det till mig; sluta ät så jävla nyttigt! haha, men det var en bra länk! :) har precis kollat på alla veckans aa-avsnitt. mkt spännande!!! nu börjar aa bli som på den gamla, hederliga tiden igen! ;) kunde du fika på torsdag förresten?

2008-10-06 @ 22:42:38
Postat av: Marika

HÖSTLOV... kära hjärtanes jag har ju för sjuttsingen inte ens jullov :P



Ja, hur vågar jag cykla här? Hm... jo jag har ju faktiskt varit riktigt nära att bli påkörd x antal gånger. Bilisterna klagar på cyklisterna men jag måste säga att många bilister kör som idioter. Cykelhjälm är alltså ett måste.

2008-10-07 @ 14:13:16
URL: http://ikamarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0