lägenheten är klar!!!

Äntligen, som jag har längtat! Finally målaren ringde i fredags och sa att han skulle komma hit 07.30 på måndag morgonen. Han var här på minuten, ganska oväntat med tanke på att han är hantverkare. Inget vidare vara-i-tid-rykte direkt. Han satte igång direkt efter att vi flyttat färdigt mina möbler. Lite svårt att göra utrymme längs väggarna när det redan är ganska litet, men det gick till slut bra. Han har förutom att måla och tapetsera även målat taket och lackat fönsterlisten. Dessutom fick jag den målarfärg som blev över, så jag kan fixa köket. När jag får tid...

Under de gångna dagarna, det tog två dagar för målaren, har jag bott hos Loppan lite och sovit där två nätter. Imorse bjöds jag på god frukost med juice, te och tunnbrödsmackor. Jättelängesen jag käkade tunnbröd! Det var annat än den vanliga gröten. Inte för att det är något fel på den heller, men det är trevligt att variera sig då och då.

På fredag ska jag få hjälp av min musikspelande granne att sätta upp lite hyllor så jag äntligen kan få upp allt från golvet. Tänkte lägga upp bilder på lägenhetsförvandlingen inom kort, för den som är intresserad. Kommer snart i en dator nära dig ;)

Dags att avsluta för idag, på bästa Bert-manér: tack och hej, leverpastej :)
Nattinatt


Kommentarer
Postat av: loppan

haha, kul inlägg!

SKÖNT att det är färdigt! ser fram emot att få se hur resultatet blev!! :) jag hör av mig imorgon om vi kommer förbi, jag å päronen.

nu ska jag dammsuga, innan de kommer. eller de kommer inte förrän tidigast fyra i natt... snark. mamma hade nån nobelträff med sina kompisar. du vet, hon och hennes projekt...

jaja, godnatt!

å du, förresten! du kan ju köpa hem tunnbröd emellanåt, så slipper gröten gå dig på nerverna. eller nåt... haha.

BAJ!

2008-10-30 @ 21:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0