utan existens?

Undrar varför jag inte fått något Mecenatkort? Gick in på CSN:s hemsida för att läsa lite om det, men hittade ingenting, så jag ringde istället och efter att ha väntat x antal minuter i telefonkö kom jag fram. Trodde att jag hade blivit bortglömd (vilket inte hade varit första gången, t.ex med tanke på SJ för några veckor sen), men fick förklarat för mig att det beror på när jag hade betalat min kåravgift. Det är nämligen inte förrän då kåren kan skicka in en ansökan om kort och sen tar det ytterligare ca två veckor innan det kommer. Vad jag kommer ihåg (nu vet vi ju alla att jag har guldfiskminne, men ändå!) så har vi inte fått den informationen, hade vi fått det hade jag naturligtvis betalat tidigare. Man vill ju ändå kunna använda sig av studentrabatterna så fort som möjligt. Dessutom, gick att läsa på hemsidan, ska man ha fått CSN-kortet under hela gymnasietiden också, vilket jag inte heller har något minne av att jag fått... Skumt!


Haha, kollade igenom en massa gamla bilder och hittade den här härliga bilden på mig och min lilla Malinchen från mitt födelsedagskalas. Den är så klockren! Inlevelse AB.

Imorgon har jag en date med Loppan på bibblan. Vi ska plugga ihop, nu när hon börjat sin kurs i Malmö :) Efter att hon hade lokaliserat sig fram till högskolan: "Nervositeten var påtaglig, jag satt och bläddrade lite i högskolekatalogen samtidigt som jag var sjukt bajsnödig hela tiden." Läs mer på loppish.blogg.se. För hennes del blir det antagligen något psykiskt, och jag ska plugga matte och kemi. Skönt att ha någon att läsa med, även om vi inte läser samma sak.

Nej nu är det sovdags så ja orkar med plugget imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0