utsövd :)

Tre dygn, 29 timmars sömn. Skönt! Jag har sovit så dåligt de två senaste veckorna; haft svårt att slappna av i allmänhet och så förkylningen på det så jag inte kunde andas. Jag behövde verkligen få sova ut.

Igår var det heldag med Jossan på schemat. Hon kom hem till mig på förmiddagen, efter att jag hade värsta rycket på morgonen och städade hela lägenheten. Vi snackade en stund sen lagade vi mat som vi skulle äta samtidigt som vi kollade på Masjävlar, vad annars? Men vi lyckades inte få igång bilden, bara ljudet, så vi struntade i det och pratade lite mer istället, och lyssnade på och sjöng till ABBA. Övade lite på vårt medley.

Framåt eftermiddagen åkte vi till ICA MAXI och handlade lite och åkte sen vidare till maison de Jo. Käkade lite mellanmål, det enda vi gör är att äta, haha, och Jossan läste upp valda roliga bitar ur sin dagbok från gymnasietiden. När vi sen hade ätit vår middag senare på kvällen masserade vi och lyssnade på Häxorna (av Roald Dahl) som vi lånade när vi var på bibblan. "Ta av errr perrrrukerrrna och lufta errra rrrrrödfnasiga skallarrrrr." Till slut blev vi så trötta så till och med den som masserade höll på att somna, så det var bara att bädda och göra sig i ordning. Så självklart hinner man bli pigg igen när det väl är dags att sova.

I eftermiddags ringde mormor.
"Hej. Vad har du gjort?! Stina sa att du har ramlat med cykeln."
Över tre veckor sen. Det är möjligt att jag har glömt att berätta det för henne, eller så har hon glömt, men hon kanske inte behöver veta allt för hon blir så orolig. Hon tyckte också att jag skulle börja använda hjälm, men när jag frågade om hon någonsin använde hjälm fick jag ett snabbt nej. Barn gör inte som man säger, barn gör som man gör. ;)

I övrigt har jag tränat idag för första gången på två veckor, sen jag blev förkyld. Hoppas jag håller mig friskt ett tag igen nu. Skönt att vara igång igen!

Nattinatt

Kommentarer
Postat av: Marika

Herregud, använder du inte hjälm?!! Här känner man sig typ konstig om man cyklar utan hjälm för att de flesta andra har det

2008-10-06 @ 08:23:12
URL: http://ikamarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0