aattjo!

När jag sökte in till tekniskt basår hade jag hört att de hade haft klasser på som mest 50 elever de senaste åren. När jag kollade upp programmet var man dessutom tvungen att ha läst Matte C. Inför detta läsår hade de ändrat det, som ett test, och därmed ändrade man intagningen så man bara var tvungen att ha Matte B som förkunskap. Eftersom jag inte visste om ändringen tänkte jag att "det är ändå inte så många som söker så jag söker inget annat". Det visade sig häromdagen att de visst inte tog in alla som sökte, så vilken tur jag hade! Det var 170 sökande, varav 100 kom in och fyra nu har hoppat av.

Jag trodde dessutom att tjejer och killar var fördelat på ungefär 50/50, men jag hade lite fel. Av 96 elever har jag räknat mig till att det är 35 tjejer. Lite mindre än hälften alltså, och det är jätteskönt! Jag är trött på tjejklass, då min mellan- och högstadieklass hade fyra killar och gymnasieklassen bara en.

Imorgon bär det av till Götet, för diverse roliga händelser och vila (ska försöka i alla fall). Tidig tågavgång = tidig uppstigning = läggdags! God natt.

Kommentarer
Postat av: Egon

Hett tips mot (för)kylningen!

Why don't you intake vitamin C and zinc daily as a prevention and cure against förkylning? I have been förkyld only once or twice the past ten years.



Every supermarket offers vitamin C and mostly zinc too, sometimes combined. C-vitaminen är billig och skadar inte att. Kropp avskilja någon överskott automatiskt. Men Du kan få rännedreta från för mycket C-vitaminen ;-)



Wenn man erkältet ist, verbraucht der Körper fast jede Menge Vitamin C, ohne daß man Rännedreta bekommt!



Hur mycket intäkt? Tre gång om dagen en mängt motsvarande en ärt. När Du är förkylt, much more.



Aus Besorgtheit um Deine Gesundheit

Egon (Hamburg), via Malin...

2008-09-28 @ 04:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0