hufvudstaden

Nu har jag gått mina tre första dagar på LTH, Lunds Tekniska Högskola. I måndags var jag nog i lite chocktillstånd efter kemin, tyckte inte att jag förstod någonting. Men nu har det gett sig och imorgon har vi föreläsning nummer två. Måste säga att det är rätt kul med matte ändå. Trodde aldrig att jag skulle säga det men så är det. Ledig på fredag i alla fall så det är lite mjukstart såhär i början.

Dagens dåliga nyhet: Pappa ringde och berättade att vår ena hund, som har hostat och hackat ett bra tag nu, tydligen har en tumör i gommen. Läskigt! Hoppas bara att den är godartad för då verkar det som att den går att ta bort, annars tar vi bort hunden direkt, eftersom hon verkar lida av det.

Dagens roliga nyhet: Jag har, efter många överläggningar, bokat (svindyra!) tågbiljetter till Stockholm över helgen. Är bjuden på 1-årskalas hos Elsie. Tycker det var igår som jag gick och väntade på att hon skulle födas, och nu har det plötsligt gått ett helt år. När jag ändå är uppe kommer Malin och Erika och möter mig och vi ska strosa runt i huvudstaden under fredagseftermiddagen. Jag längtar!!

Men nu, dags att sova, tidig föreläsning imorgon. God natt till er alla.

Kommentarer
Postat av: nina

men bajsa. jag jobbar natt hela helgen annars hade jag velat träffa dig juuuu!!!

hoppas du får det roligt på 1 år kalaset. Och du är diktig! Kemi...jisses amalia

2008-09-05 @ 13:53:44
URL: http://ninita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0