krock!

Ikväll när jag skulle till kören kom jag cyklande på cykelbanan och en liten kille på ungefär sex år kommer ut med en jäkla fart, typ en meter framför mig. Jag hade inte en chans att hinna stanna, hann knappt ens reagera, förrän jag hade kört in i honom och voltat över cykeln. Han klarade sig som tur var, och jag med, så när som på ett skrubbsår på armbågen (det gör ont när man är liten!) och lite chock. Verkar som att cykeln tog värsta smällen - cykelkorgen var hopknycklad och stänkskyddet krossades. Tur i oturen!

Hoppas i alla fall att ungen lärde sig att se sig för nästa gång han ska korsa en cykelbana! När jag väl kom fram till kören blev jag omplåstrad av min snälla körledare och en lång föreläsning om att jag borde använda hjälm. Och jag veet att man borde använda hjälm, men gör jag det? Såklart inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0