skumma grannar

Var precis med om en konstig sak... Min granne som bor under knackade på dörren (22.15, skulle aldrig våga knacka på hos någon jag inte känner så sent), luktade en massa öl och frågade om vi skulle hitta på något någon dag, typ kolla på film. Ehm... skulle inte tro det va?!! Han kanske inte menar det på något skumt sätt, men det lät ganska.. påträngande, liksom. Passade i alla fall på att fråga om han kunde hjälpa mig att sätta upp hyllor när lägenheten är målad, eftersom väggarna är typ två decimeter tjocka och stenhårda. Min lilla borrmaskin biter inte på det. Men nu vet jag inte om jag vågar.

Anyway, i torsdags när jag cyklade hem möttes jag av två ungar, på sin höjd 10 år, på moped! Utan hjälm! Vad tänker föräldrarna på?? De lär ju inte ha tillgång till någon nyckel till moppen i fråga, betyder det att någon frivilligt låst upp den åt dem och låtit dem åka iväg? Precis efter kom en liten kille, samma ålder, på en alldeles för stor vuxencykel. Även han utan hjälm.

Helgen spenderades i alla fall i hufvudstaden. Fredag - ledig dag och jag åkte uppåt redan på morgonen. Byte i Hässleholm och därefter raka vägen med X2000. Baklänges naturligtvis = illamående. Dock mådde jag väldigt bra i jämförelse med den stackare som satt bredvid mig som hela tiden avlägsnade sig för att "gå på toa", dvs spy. Tyckte synd om killen så jag pratade lite med honom och fick honom till slut att byta plats med en kvinna så han fick åka framlänges.

Väl framme i Stockholm mötte jag Malin och Erika, som kommit dit för att leka med mig och shoppa lite. Eller det var bara Malin som shoppade, men vi andra var där som moraliskt stöd ;) Jag hade jättetrevligt, tjejer. Det får vi göra om snart! Därefter åkte jag hem till Stina, där jag skulle bo de kommande två nätterna.

Lördag och sovmorgon. Åt frukost i två timmar, samtidigt som jag och Stina pratade en hel del om allt möjligt, och löste korsord. Skön lördag. Framåt eftermiddagen åkte jag hem till Peter och Linda för att fira lilla Elsies första födelsedag, vilket också var det främsta syftet med resan. Totalt var vi tolv stycken där för att gratulera ettåringen. På kvällen tillbaka till Stina, tidig kväll och tidig söndagmorgon. Tåget hem gick 8.10 och mycket bättre. Väl hemma var det ett besök hos Jossan som väntade. Mammas Nya Kille och mycket fniss såklart.

 Gott med tårta!

Idag var det skola mellan 10 och 17, snabbt hem och bytte om, sen Step/skivstång. Känner redan stumheten i musklerna komma :) Men nu är det dags att sova om jag ska orka med plugget imorgon. Hejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0