förkyld, igen

Då var den här, det var väl bara en fråga om tid. Förkylningen har kommit som ett brev på posten. Det är många i klassen som har varit förkylda så jag är ju inte så förvånad att jag också fått en dos, men det har tagit ovanligt lång tid den här gången. Jag som brukar vara en av de första som blir sjuk. Det är alltid något.

Jag har märkt att flera gånger har det varit så att när jag tränat mer än tre dagar i rad har jag blivit mer eller mindre krasslig. Så även den här gången, då jag tränat fyra dagar i rad. (Här försöker man att hålla sig frisk och röra på sig, och vad får man för det?!) Kan det vara så? Man bryter ju ner kroppen när man tränar, och min kropp/mitt immunförsvar kanske inte klarar det helt enkelt? Någon som kan motbevisa detta? I alla fall så kände jag av det igår på kören. Det där välbekanta rivet i halsen och när det gör ont när jag sväljer. Samtidigt är det så roligt att sjunga att jag inte vill ta det lugnt där heller, vilket i sin tur också påfrestar halsen. Resultatet är nu en halvförkyld Anna med början till täppt näsa. Det blir bara till att plocka fram nässprayen igen. Det är inte länge den får stå på badrumshyllan innan den används igen.

Som tur är ska jag till mamma i Göteborg i helgen, så jag får väl passa på att vila upp mig då. Framförallt ska jag försöka sova ut, eftersom jag är väldigt dålig på att lägga mig i tid, även om jag inte gör något speciellt istället... På agendan står i alla fall först och främst bokmässan. Även mormor kommer på besök så vi ska gå alla tre :) På lördag ska mamma döma en gymnastiktävling så jag ska följa med dit och kika lite. Inte så ofta jag åker med på sånt längre så det ska bli roligt. Dessutom har jag bestämt en träff med Marika där! Längesen jag såg henne, så det ser jag verkligen fram emot. Under helgens gång blir det även en fika med Vicky och en dansföreställning på Göteborgsoperan.

För övrigt är det bara två veckor kvar tills vi åker till Aten! Det ska bli skönt med en veckas vila, sol (förhoppningsvis) och familjekalas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0