kemilab 1, check!

Jag överlevde laben! Men jag blev än en gång nervös då vi hade en riskgenomgång igen, ifall det skulle börja brinna eller om man skulle få syra över hela sig eller varför inte en basisk lösning i ögonen så man måste skölja ögonen 30-45 minuter och åka direkt till sjukhus... Det var som tur var inte så farliga experiment vi gjorde, skulle kolla hur vissa ämnen löser sig i vatten t.ex och sen skulle vi bränna jod, som fick en lila gas (!).

Var på Friskis idag och skulle gå på ett pass som heter Core30. Bara 30 minuter och endast styrka så jag tänkte gå upp på gymmet en stund innan. Då visade det sig att jag bara köpt kort för gympa och inte för gym, tyckte väl att det blev billigt.. Det gör inte så mycket eftersom jag inte gillar att gymma men samtidigt hade jag inga pengar med mig så jag kunde köpa mig en engångsbiljett. Tur då att man syns där en hel del för jag fick låna ett kort, så jag kunde springa mina 12 minuter på bandet innan det var dags för passet. Det var inte ett dugg jobbigt, man hann inte ens känna muskeln som man arbetade med innan det var dags att byta muskelgrupp. Hon kunde dessutom inte hålla takten till musiken, otroligt störande. Och vem fan vill köra styrka till Enya??! Hur pushad bli man då? Tacka vet jag Maddes core-pass, där är det jobbigt!

Har bokat in mig på ett danssteppass imorgon bitti med Moni, det vet jag blir roligt. Sist jag var på pass hos henne hade vi två stepbrädor. Skitkul!

När jag kom hem från Frillan tänkte jag egentligen att jag skulle plugga en stund men jag hade verkligen ingen lust what so ever. Så istället tog jag en låång dusch, bakade kladdkaka, gjorde kvällsmat och bänkade mig framför tv:n. Sen började The fast and the furious med den här godbiten (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0