snart rosa bandet-dags

Jag som hade så mycket att skriva om, så när jag väl sätter mig vid datorn har jag plötsligt glömt allt... Varför är det alltid så?

I alla fall så ringde Jossan mig i tisdags när jag var på kören, som för övrigt var lika rolig som vanligt. Vi har fått ett stycke skrivet till oss av en kompositör i stan, som är väldigt vackert och roligt att sjunga. Naturligtvis ska vi sjunga det under tiden jag är i Aten så jag kan inte vara med den här gången heller. :( Men ska nog sjunga den på advent också så då ska jag vara med! Åkte en stund till Jossa och käkade fruktsallad och garvade en massa, vad annars?

GRATTIS LOPPAN på din födelsedag (igår). Övade med Komposten på kvällen och de hade köpt present till födelsedagsbarnet (och nötter till mig för att jag inte skulle bli avundsjuk, haha) och bakelser, mums. Jag och Jossan har ju fått ABBA-feber och hade därför fått i uppgift att göra ett ABBA-medley som vi började öva på igår. Jättekul att sjunga!

Fick brev från Lindex idag, eftersom jag numera är medlem där. Det blir en hel del kort i plånkan. Eftersom det snart är oktober är det återigen dags för Rosa Bandet-tider och därför kommer de med en "Pink Collection" där svenska folket fått tävla om att få sina bilder designade på en tröja. Tyckte de var fina och tänkte mig köpa en när de kommer ut i butik. En viss del av pengarna går till Rosa Bandet också.


En av tröjorna var dessutom designad av en västeråsare, det är nästan så man är lite stolt ;)


Tror jag ska ta mig en sväng till Väla i helgen och förhoppningsvis kommer jag hem med en ny laptop! Någon som har något bra förslag på en bra dator som inte är alltför dyr?

Btw, när Jossa sov över hos mig förra veckan hade grannarna under typ fest och spelade alldeles för hög musik för att vara mitt i veckan kl. 00.00. Igår hade de en aning för hög musik igen men jag orkade inte gå ner och säga till igen så jag korkade i öronpropparna och hörde nästan ingenting. Träffade grannen i fråga på gården idag och han påstår att han sover sig igenom det ljudet. Hur kan han göra det när jag hör det upp till mig?! Jag kan sova nästan var som helst, när som helst, hur som helst (t.o.m genom ett jordskalv!) men jag hade lätt vaknat av den ljudnivån.

Nu, dags att sova. Har min första kemilab imorgon och jag är slightly nervös... Wish me luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0