söndag

Söndag kväll, fossingarna i bad, Bridget Jones på tv och en massa tända ljus. Kan det bli bättre?

I helgen har mamma varit här och hälsat på och kollat in min nya lägenhet. Jag fick en ny mikro i inflyttningspresent, och vi var och lämnade den gamla på tippen, åt glass, strosade lite på väla, var på Dunkers och såg två utställningar, åt våfflor... Vi hann med en hel del. Jag var dessutom på 21-årskalas igår hos Loppilainen. Mycket folk (för så liten lägenhet), god mat och griniga grannar innan utgång på Tivvan. Kul kväll! Nästa gång är det inflyttningsfest hos mig.

I onsdags fick jag äntligen, efter lite tjat, mitt tillgodokvitto från en försening med SJ. På midsommar! Det är tre månader sen! Hur lång tid kan det ta egentligen?!

I torsdags tänkte jag att jag skulle vara duktig och ha med mig mat till skolan, pasta med pesto, mums! Ett litet missöde bara: olja från peston har smugit sig ut i väskan, lagt sig som ett fint litet lager längst ned och gjort härligt fina pestoluktande fläckar på typ alla mina block och böcker och min kalender. Yummie.

Fredagen flöt på med träning, påfyllning av träningskort. Duschade på Friskis och blev, än en gång, förvånad. Hur kan folk direkt efter att de tränat byta om till vanliga rena kläder utan att ha duschat först? Det är en omöjlighet för mig. Skulle kännas helt fel att sätta på sig rena kläder när man inte är ren själv. En stund på bibblan för att läsa en stund i min favvobok - fysikboken! Hrm... Där var också en mamma med sina två barn, varav sonen, ett par år gammal, kallades Lasse. Jag tänker mig mest en 40-åring när jag hör namnet Lasse. Lite oväntat måste jag säga. Lunchade med Sofie, Theresia och Jossan på Marias Tapasbar, så gott! Drog en repa på stan och cyklade hemåt i motvinden med cykeln full av grejer, både i cykelkorgen och på båda sidorna av styret. Lite småtungt men det gick bra!

Nu ska jag gåoch sova, och försöka ta igen några timmar av det jag missade inatt. Ha det gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0