andra adventsmys

Då var det andra advent och jag har tänt det andra ljuset i alla fall i den ena adventlsljusstaken. Var ju kattvakt till Sotis i helgen och sov där inatt, därav har jag inte tänt andra ljuset i adventljusstaken i köket. Tog det väldigt lugnt imorse och gosade en del med kissen innan jag åkte hem till mina egna djur som också ville ha mat.



Var ute och sprang igår förmiddag, min runda som jag hittat som är 4,5 km. Ibland känns det sådär men de senaste gångerna har det känts helt okej och jag har kört intervaller på slutet, så också igår. Så nu har jag bestämt mig för att öka distansen lite. Känns jävligt bra, med tanke på att jag alltid har h a t a t att springa. Fast det är ju såklart mycket roligare med nya skor och bra musik i lurarna!

På eftermiddagen var det dags för den årliga julkonserten, men vilket kaos!! Dels tycker jag det är tråkigt att vi alltid sjunger samma sånger, kan vi inte sjunga något nytt? Jag har ändå bara varit med tre år nu men tänk då de som varit med i sisådär 20 år. Eller de som kommit och tittat lika många gånger...
- Till att börja med blev vi satta under den ena läktaren tillsammans med Stämpus medan gospelkörerna satt bakom altaret. Tycker det är lite knepig placering. Antingen sätter man alla under läktarna, till exempel på varsin sida, eller så sätter man alla bakom altaret. Dessutom är ju vi Gustav Adolfs kyrkokör, det är ändå vi som tillhör GA kyrka och var inte alldeles glada över att sitta där vi satt.
- Vi sjunger alltid en del psalmer men den här gången hade vi inte övat en enda. Jag frågade också en av tre ansvariga om vi skulle stå upp eller fortsätta sitta när vi sjöng dem och fick svaret "jag vet inte". Ställde en massa andra frågor också och fick samma svar hela tiden. Ska hon inte veta sånt?
- Sen tycker jag som gammal dansare som alltid har tillgång till kulisser att det var väldigt osmidiga och osnygga byten när de olika körerna ställde upp.

Det borde helt enkelt vara bara en som bestämmer och tar tillvara alla önskemål och gör det bästa av situationen! En anna grej jag också måste nämna är att om det är konsert är väl det mer eller mindre utan snack emellan? Därför tycker jag, även om det är i kyrkan, att det inte ska vara någon präst som pratar om Jesus och sånt. Möjligtvis att någon presenterar  sångerna eller körerna men inget mer.

När jag kom hem idag pluggade jag litegrann och åkte sen till Friskis för att träna. Intensivpass med André är verkligen intensivt! Känner redan att träningsvärken är på gång i benen. Får se om jag kommer ur sängen imorgon :P

Som vanligt i tentatider så vill jag bara åka hem, och speciellt när det närmar sig jul också. Har kommit på hur jag vill julduka, det brukar vara jag som får göra det, annars blir det mest "som vanligt". Är också väldigt sugen på att göra ett pepparkakshus fast inte köpa färdiga bitar utan göra egna. Får se hur det går. Bilder kommer antagligen sen.

Nu är det tid för husbyggnadstekniksinstuderingsfrågor. Puh, långt ord! Hej!


Kommentarer
Postat av: Madde

Ja men jag hatar allt sådant är helt emot att banta, eller överhuvud taget vikt hetsa (om det inte handlar om häsloskäl) Men jag mår piss över min vikt, och inget verkar hjälpa någonsin! Jag gick ner 15kilo utan att lyfta ett finger, fattar inte hur men jag tror jag var deprimerad! Nu är jag för lycklig för att orka egentligen, men soms agt jag måste! och träna har jag tyvär inte tid för så mycket som jag skulle behöva jag går upp kl 9 åker till jobbet och är hemma 8 igen, och då har jag två hundar sommåste aktiveras och roas (dom är inte hemma själva hela den tiden) men men skit samma:D



Pappret är från pandura, och är as svårt att få tag i:( Kolla på loppis eller i papp butiker dom måste ju ha! Ja dom är as söta:D

2009-12-07 @ 23:54:45
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Postat av: KONSTÅKNINGSBLOGGEN

god jul! :)

2009-12-23 @ 10:36:00
URL: http://konstakningsbloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0