julbak är mumma

I mitt förra inlägg skrev jag att jag skulle städa lägenheten efter pyssel osv, men det känns i princip onödigt eftersom det efter ungefär en halvtimme ser precis likadant ut igen! Det är såklart skönt att få bort alla dammråttorna, men det är lika rörigt igen på något konstigt sätt...

Igår var det första december, det är helt sjukt vad fort det går!! På morgonen hade jag mitt tal/muntlig framställning som ingår i kommunikations- och datorverktygkursen, jag pratade om Västerås. Jag var übernervös innan och kunde nästan inte andas när jag väl började. Jag var naturligtvis först ut också, och det gjorde ju inte saken bättre. Responsen var i alla fall bra, tack och lov, och en av mina åhörare sa att jag verkade lugn vilket var så långt bort man kan komma från hur jag kände mig! Läraren filmade dessutom det hela och när jag kom hem efter kören på kvällen så kollade jag på den, herregud så hemskt att se och höra sig själv! Som jag gnäller och vad mesigt kroppsspråk man får när man är nervös. Skulle i alla fall skriva en recension på sitt framförande, och det har jag precis skickat in nu. Skönt att bli av med det!
Fast jag blev lite irriterad på att läraren ifrågasatte min fakta om Hotell Hackspett som jag pratat om. Han påstod att det bara var en skämtgrej, så jag fick förklara för honom att det faktiskt är hotell som man kan bo i en natt!

Emellan skolan och kören var jag hem en sväng och bytte grejer och sen vidare till Jossan för att det var vår tur att baka till körfikat. Pepparkaksrulltårta med lingongrädde och morotskaka. Mycket uppskattat, och god smet! (: När Jo åkte till jobb satt jag kvar där några timmar och pluggade och spelade lite piano innan jag tog bilen till kören. Lite svårt att cykla med kakorna... När jag sen skulle cykla hem från Jossan var det i s k a l l t!!! Första minusgraderna för i år?

Idag har vi haft sista matteföreläsningen så nu är det bara att sätta igång att tentaplugga. Wiihoo, inte. Men samtidigt betyder det också att det snart är jul och då åker jag hem. Och december innebär ju också många sångframträdanden, inte mindre än åtta stycken mellan den 4 och 18 december. Hur ska jag hinna allt?

Nej nu ska jag äta lite och sen läsa lite byggteknik. Måste förbereda mig inför sektionsritningen nästa vecka :D

Kommentarer
Postat av: lopp

jo, vi kan baka lussebullar! nästa vecka kanske? haha, oj ja jag såg att jag hade glömt skriva om hasse. ibland så tänker man det bara, och glömmer bort att skriva det... :P

2009-12-03 @ 11:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0