kattis vaktis

Imorse hade jag bokat in mig på tvättid, vilket behövdes, men när jag hängt in det sista i skåpet började jag göra en massa andra grejer och glömde helt bort att hämta det. Vi har ju såna nyckelbrickor också så om man missar sin tid eller inte har bokat kommer man helt enkelt inte in. Oturligt nog var det naturligtvis någon som hade bokat in sig efter mig, men tur i oturen använde hon sin tid och jag kunde hämta allt.

På eftermiddagen åkte jag till J&K, som i sin tur åkt till Västerås, vilket gjort mig till kattvakt. Han är ju så go lille Sotis och myser nästan hela tiden. När jag kom in i lägenheten la han sig direkt på golvet i rummet, så jag la mig på mage bredvid honom. Då gick han direkt och la sig på min rygg och låg där en bra stund. Jättemysigt!

Efter det åkte jag till Villan. Dags för uppsjungning inför ett litet framträdande på en julfest för marknadsföreningen eller vad det nu hette... Det var en hel del väntetid men väldigt uppskattat så det var värt det. Vi fick dessutom bubbel och efterrätt - cupcakes!! :D

På vägen tillbaka till Villan där jag hade min cykel stannade vi till vid Kärnan och kollade in det fina ljusspelet som de satt upp och kör t.o.m 23 december. Rolig idé det där, och fascinerande att man kan göra så mycket med Kärnan och lite ljus!

Idag var det dessutom två stycken som frågade om jag klippt mig, och de tyckte dessutom att det var ovanligt platt. Själv tycker jag att det är precis som det brukar vara...

Nu lyckades jag precis slå på tv:n för att se vem som ska få vara finalister i Idol. Calle är klar än så länge. Sen ska jag kolla på säsongspremiären av På Spåret innan jag somnar, om de hunnit lägga ut det än. Tjo!


Kommentarer
Postat av: Madde

Tack för dina fina ord!!

Och min bantning "låter" nog värre än den är, jag försker bara köra efter GI metoden, och jag har testat att träna massa, mitt fett är nog emun mot det, har aldrig funkat på mig tyvär, och jag tränar så mycket jag hinner!

Men min "bantning" är hälsosam och jag har oxå lördagsgodis!

2009-12-06 @ 21:18:02
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0