teknikens under

Nu överväger jag på allvar att lämna tillbaka min nya skrivare. Det är nog inte meningen att jag ska ha skrivare helt enkelt... Har suttit i trekvart med Lexmarksupporten (igen) och de fattar fortfarande inte vad som är felet, och än en gång har jag nu skickat något slags inställningar till min dator till supporten som de sen skickar vidare till Irland där huvudkontoret finns för att sen ringa till mig och antagligen säga "näej vi vet inte vad det är men det ska fungera", vilket det inte alls gör. Har ringt till pappa och avreagerat mig också och vi har snackat en massa om hur tekniskt nördig man måste vara för att klara de "enklaste" grejerna. Eller hur Malin? Men är det inte konsigt att man går in på något extremt gömt ställe på den lilla apparaten (datorn) och raderar allt som har med Lexmark att göra, startar om datorn, och så finns det där igen. Det är som magi. Elak magi.

Lördagens fest var grymt kul. Roligt att träffa alla igen som jag inte träffar lika ofta längre eftersom jag inte jobbar kvar på Posten. Vi åt snittar som jag och Jo hade fixat med under eftermiddagen och sjöng SingStar. Det är verkligen skitkul :) Dock är det ju så att Jo inte har någon tv, så därför hade Jenny med sig själva spelet och Hanna och Henrik med sig en liten tv. Det går om man vill! Utgång sen på Tivoli. Vi försökte först på Cardinal men vakten var stenhård på åldersgränsen så det gick inte. Tivoli var i alla fall roligt och vi dansade en massa. Efter ett tag började folk droppa av och till slut var det bara jag och Jossan kvar. Jag kände mig inte helt kry så jag fick låna hennes nyckel och åkte hem till henne för att sova.

På söndagen vaknade jag vid sju av att Sotis hade sovit färdigt och var busig och bet i min axel, så jag slängde ut honom i hallen och fortsatte sova. Gick upp vid 10, käkade frukost och myste lite med katten. La mig "en stund" på sängen och vaknade tre timmar senare. Det är det bästa med dagen efter krogen att man kan sova typ hela dagen (: Passade på att bada, för jag var fortfarande hemma hos Jossan, och sen åkte vi till mig. Försökte räkna matte utan något vidare resultat, samtidigt som jag dessutom tvättade.

Nästa helg åker jag "hem" igen, dvs till Enköping. Min födelsedag nalkas och jag ska ha en liten födelsedagslunch för nära och kära. Ska bli skönt att träffa alla igen och så får jag ju se mormors nya lägenhet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0