en god gärning

Fick en IKEA Family-tidning i veckan, där jag läste om en så kallad Earth Hour. Världsnaturfonden uppmanar folk att släcka alla lampor för klimatet den 28 mars mellan 20.30 och 21.30. Tycker alla ska göra det som kan :)

Förra helgen åkte jag tillsammans med mamma upp till Enköping för att där fira min födelsedag. Det är ju liksom lite lättare att flytta två personer än 10... Mina nära och kära var där, precis som jag ville ha det. Det var en väldigt lyckad dag, som började med matlagning för hela slanten, och en massa snack med alla. Jag är jättenöjd med dagen och var helt slut efteråt. Dels med tanke på att jag inte var helt frisk också, men när man bor själv är man ju inte van att ha så mycket folk omkring sig.

I övrigt är det mycket i skolan nu. Vi ligger efter i fysikschemat och min lärare drar på som en ångvält och som svar på det orkar jag inte plugga. Vet inte varför men jag har ingen lust, men jag vill ju klara kursen. Det känns lite stressigt bara. Och till råge på det så hade han skickat x-tentorna till oss igår, vilket på ett sätt är skönt, men samtidigt betyder det att det verkligen närmar sig tenta och det gör mig nervös. Om tre veckor är det dags och om två och en halv vecka är det mattetenta. Det är också klurigt. Förra terminen flöt jag mest med eftersom jag läst den kursen på gymnasiet redan men den här gången fattar jag inte lika mycket. Jobbigt, jag vill kunna allt utan att behöva plugga, haha. Men man kan inte få allt.

Imorgon är jag i alla fall ledig, så då blir det plugg hela dagen. Med vissa avbrott som tvätt och träning, men någon paus måste jag ju ha. Hoppas jag får så mycket gjort som jag har tänkt mig... Tiden har alltid en förmåga att gå fortare än man trott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0