dagen efter kvällen före

Just ja! När jag skrev sist, i tisdags, hade jag och Loppish bott här i två år. Det är inte klokt!! Så jag citerar Lopp herself: viva Helsingborg (: Detta har vi tänkt fira med en liten fest imorgon.

Kan inte nyhetsuppläsarna sluta vara så negativa när de pratar om de svenska idrottarna?! Senast idag la de fram det alpina som ett fiasko, men kan de göra det så mycket bättre själva?? När det är inom elitidrott är det ju verkligen dagsformen som avgör, och i toppen är det så grymt jämnt. Oavsett sport.

I onsdags åkte vi till Lund efter skolan för att skriva in oss på nation, Östgöta närmare bestämt. Efteråt var jag och Ebba och tränade på frillan, eftersom hon har köpt kort nu :D Det blev ett skivstångspass, så skönt att lägga på en massa vikt som man egentligen inte orkar och bli peppad av någon som övertalar en att man orkar några reps till. På kvällen kom Jossan hit för att räkna lite matte, men som vanligt blev det mest snack. Hon var i alla fall kvar ända till tolv, så vi hann med lite både och.

Igår hade vi bestämt att vi skulle gå till studentvillan på kvällen. Tog mig till Ebba framåt kvällen och efter en stund kom Catharina och Emma också. Drack och snackade lite och tog bussen ner till Villan. Vi dansade en massa och hade allmänt kul. Kom hem vid tre och upp med tuppen för att vara i skolan 08.15. Var lite segt men jag överlevde, däremot på vår föreläsning "Radions tidiga historia" höll jag på att somna. Tur att det finns saker att äta och dricka så man håller sig vaken. Tränade på eftermiddagen och nu sitter jag och degar och ska väl snart gå och lägga mig så jag är utvilad till imorgon.

Hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0