du ska få min gamla cykel när jag döör...

Rubriken är till Malin som skrattade åt mina gamla band som ligger i mammas bil, den här texten kommer från Mora Träsk  XD

Måste ju berätta om min nya fina cykel!! Jag och mamma var och kollade på en strax innan jul och sen fick jag den i julklapp. Fast vi betalade och bokade den i Västerås och så hämtade jag den i Helsingborg i måndags. När jag kom från Göteborg åkte jag direkt till Väla och cyklade hem hojen därifrån. Och vilken tur jag hade, för Jossan som lånat min gamla cykel sa att kedjan hoppade av samma dag!



Sen har jag en fråga: finns det någon slags oskriven regel om att man måste gå überlångsamt bara för att man går med barnvagn?! Hamnade bakom ett par på trottoaren som gick sjukt långsamt,  med barnvagn, och eftersom jag hade cykeln bredvid mig hade jag ingen större lust att sicksacka mellan bilarna för att komma om så jag fick snällt vänta tills vi skulle åt olika håll...

Igår hade jag ju mitt första körtillfälle med den nya körledaren. Hon verkar väldigt duktig och är utbildad i 9 år (!) till just körledare. Hon har tydligen hand om skolkören också, och hon berättade att det på måndag ska vara antagningsprov till den så jag ska testa om jag kommer med. Spännande!

Nu är min lunchrast över, back to business. Eller fysiken om det ska vara helt rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0