Gott nytt 2009

Ja, då var det ett tag sen igen då. Firade jul med pappa & co och hade det allmänt mysigt, men någon julotta eller midnattsmässa blev det aldrig eftersom jag inte orkade gå dit. Det är ju så långt, hela 300 meter eller så :P Gick hundpromenaden åt andra hållet istället. På juldagen åkte jag till mormor för ett andra julfirande med familj och vänner på den sidan släkten. Vi var 10 stycken i år, det har vi nog aldrig varit tidigare, åtminstone inte på min tid. Åt jullunch, delade ut julklappar, sjöng med Elsie som har lärt sig rörelserna till Imse vimse spindel, och åt kalkonmiddag på kvällen (: Måste även säga att den bästa julklappen var mitt tentaresultat, som kom kvällen innan julafton: jag var godkänd! Så underbart skönt att veta att jag slipper ladda om och skriva igen, och framförallt att åka hem tidigare. Nu har jag en hel månads ledighet.

På lördagen åkte jag in till storstaden, Västerås, och träffade Loppan och Maxan. Vi strosade på stan och kollade lite på rean, innan vi åkte till Hälla och djurbutiken där. Loppan har bestämt sig för att bli kattägare och därmed skulle en massa kattprylar inhandlas. På kvällen drog jag mig till Mallan och vi åt middag och gjorde oss i ordning för en utekväll, mycket roligt, tack för det!

Nyårsafton firades i Västerås. Först såg vi en föreställning med Sangemark på kvällen och sen hem till Erika för middag och utgång med bokat bord på Pluto. På vägen dit, mellan bussen och Pluto hittade Erika en sparkcykel utanför H&M som hon absolut inte ville bli av med och därför hängde in i garderoben. Bara Erika som lyckas med liknande saker!! På vägen hem kom hon även på att det är jättetråkigt och ensamt att sova själv så därför följde hon med mig och Malin hem till Malin. På den bussresan satt vi framför en kille som såg helt medvetslös ut. Erika knackade honom på axeln och försökte fråga hur det var med honom, men fick ingen reaktion så Malin sprang ut och tog hjälp av poliserna som lyckligtvis stod utanför. En av dem frågade killen hur han mådde men fick väldigt konstiga svar. Trots det lät han killen sitta kvar, han borde ju ha tagits in i fyllecell..! I alla fall kom vi hem och somnade nästan direkt.

Nyårsdagen började vi med att käka våfflor med sylt, mumma! Därefter körde jag och Malin hem Erika och åkte sen till Sala för att ta hand om kusarna, och jag kollade när Malin red läger. Väldigt mysig dag :) Dock väldigt kall.

Igår var jag och mamma i Stockholm en heldag. Åkte till Bro och tog pendeln därifrån, när vi väl kommit dit eftersom vi fick stanna två gånger och tvätta av rutan. Mamma har blandat spolarvätskan för mesigt så den har frusit och vägrat fungera under en veckas tid nu. Väl framme köpte mamma nya steppskor, vi gick på dansmuseet, åt middag hos Stina och såg sen Nötknäpparen på Operan. Den var väl sådär, kåren var inte riktigt på hugget och höll inte sina placeringar så vi var lite missnöjda när vi gick därfrån, men det är ju ändå alltid trevligt att se balett.

Idag har varit riktig slödag, men mormor har tvingat oss att städa lite eftersom huset antagligen snart är sålt! Pratade drygt en timme med min Ingrid och snart kommer Malin hit och hälsar på en stund.

Nu blev det såhär långt inlägg igen men jag ska försöka bli bättre på att skriva oftare. Märk försöka ;)
Puss och hej, leverpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0