stegräknarnörden

Jag fick inte mindre än två stegräknare i julklapp, men den jag fick av mormor tog hon istället så nu jämför vi hela tiden och pratar steg dagarna i ända. Jag ville ha en mest för att se hur svårt det egentligen är att komma upp i 10 000 steg om dagen, som "de" säger att man ska, vilket inte visade sig vara svårt alls.

Igår började jag dagen med en morgonpromenad för frukost. Jag hade bestämt mig kvällen innan för att jag verkligen skulle genomföra det, och när jag kom upp på morgonen var det hela -13 grader!!!! Jag klädde på mig som om jag vore en eskimå och tog mig ut. Man känner sig ju faktiskt lite extra duktig när man egentligen inte vill. Dock var det så kallt så mina ögonfransar envisades med att frysa till is hela tiden så jag fick gå och klämma på dem med jämna mellanrum.

På eftermiddagen tog jag mig till Västerås för att träffa Sofia. Vi fikade på Global Living och åkte sen hem till Sofia och drack te mitt i hennes flyttröra. Jag började såklart känna mig lite krasslig också, inför dagens balettklass med Jussi. Trodde att jag skulle bli sjuk precis efter tentan när man släpper alla spänningar till höger och vänster, men nej då. Det skulle minsann hålla på sig tills det som jag längtat efter mest under hela julen skulle starta... Typiskt. Trots mina aningar om en stundande förkylning tänker jag ändå dansa i eftermiddag, det är ju ändå det jag längtat efter! Vi får väl se hur jag känner mig imorgon, men just nu struntar jag i det!

Men innan dans: mellanmål! Och te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0