hemma igen

Då har allvaret börjat igen. Första skoldagen har passerat efter ett månadslångt jullov. Väldigt skönt naturligtvis men det hade varit skönt att kanske ha flyttat en av veckorna och haft ett höstlov istället... Anyway, i lördags åkte jag söderut igen. Det kändes lite vemodigt men samtidigt skönt att komma hem och få sova i sin egen säng osv. Tog vägen via Vänersborg med den fullpackade lilla bilen, hämtade upp Ebba och vi åkte sen vidare till Helsingborg. Var lite småtrött efter det, eftersom jag körde hela vägen, inte mindre än 70 mil! Hämtade upp Loppan när jag släppt av Ebba och vi åkte hem till mig och åt tacos och kollade på P3 Guld-galan.

I söndags körde jag upp bilen till mamma igen. Skittråkigt väder verkligen. En sån dag där det aldrig blir ljust... När jag kommit fram och mamma hjälpt mig att packa ur bilen åkte jag och kollade in hur Sofia hade det i sin studentlägenhet. Vi lagade mat och snackade en massa. Hon fick en inflyttningspresent av mig: Den hemlige kocken. En sån bok som man verkligen vill läsa och som man verkligen inte vill läsa...I alla fall ringde hon mig igår och berättade att hon precis läst om blockchoklad. Att det innehåller så lite kakao att det inte får kallas choklad, så numera heter det bara Block, hahaha!!

På eftermiddagen träffade jag mamma igen och vi dansade på Dansforum tillsammans :) En modern jazzklass à la Emma, härligt. Sen skulle vi duscha där och innan jag skuttade in i duschen gick jag på toa, och vad ser jag där i papperskorgen om inte en väldigt använd binda utan att ha blivit inslagen i något papper eller liknande som döljer... Inte lika härligt.

Efter dansen åkte vi i alla fall till mamma och hon bjöd på mycket god mat, en riktig söndagsmiddag. Till förrätt havskräfta och sen en pastarulle, som såg ut som en rulltårta ungefär, fylld med ricottaost och spenat!

Men nu lite fysikläsning innan eventuell träning och körsång med ny körledare!
Tjolahopp


Måste bara lägga in två bilder på när Malin var och hälsade på mig hos mormor i julas. Vi roade oss med att prova mormors glasögon. Konstigt bara att hon passar så bra i dem när vi bara ser flummiga ut :P

Kommentarer
Postat av: lopp

hahaha, du ser ut som en uggla anna!

2009-01-20 @ 15:19:59
Postat av: erika

haha det är inte alls konsitgt.. hon är mormor! Då passar man i såna glasögon... =)

2009-01-20 @ 22:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0