tut tut

Igår var det skoldag som vanligt och sen kör, också som vanligt. Jag hade hand om fikat tillsammans med Eva, som skulle bli lite sen. Men jag satte igång ändå. Samtidigt var det i köket några från ett annat sällskap som tog upp typ hela platsen och bredde ut sig hur mycket som helst. Vi försökte komma överens om vem som skulle koka kaffe/vatten först och jag sa att jag kunde koka vatten. Efter en stund frågar den andra kvinnan om jag har satt igång vattenkokaren..... Jag hatar såna där klappa-på-huvudet-attityder. Ser jag ut att vara 5 år och inte klara av det själv?? Så jag snäste tillbaka att jag ju sa tidigare att jag skulle göra det. Tror hon fattade vinken. När vi började bli klara med vår körfika föste hon ut oss och sa att hon hoppades att vi hade allt nu för sen skulle hon minsann låsa dörren. Vem har bestämt att hon får styra och ställa hur hon vill? Det är tur att man blir glad av att sjunga i alla fall, och min paj som jag hade gjort var omtyckt :)

Kort skoldag idag, med två föreläsningar. Direkt efter skolan kom Jossan och Tessan och hämtade mig och cykeln, för att jag skulle lämna in den. Vi krånglade in cykeln i en halv evighet, tills vi fick in den, tyvärr var vi inte så bra på det där så bagageluckan öppnades. Det blev också alldeles fullt i bilen, inte så konstigt kanske, så Tessan fick gå hem därifrån. Tur att det inte är så långt. Jossan började köra och svängde ut från skolparkeringen - och råkade tuta på några som gick precis framför. Hon blev precis lika förvånad som de som gick utanför, haha, och fnitterfiorna var igång! Till slut kom vi till Väla där vi fick min cykel fixad så nu funkar förhoppningsvis både lyse och växlar. Åkte till IKEA en sväng för Jossan skulle ha en tillbringare, men som vanligt kommer man ut med en massa mer. Och jag som inte ens skulle ha något kom ut med lika många grejer... Tillbaka till cykelaffären för att hämta min cykel som jag lämnat där och sen köra hem mig. När vi väntar på att få fritt fram ut från parkeringen (vi ska köra vänster och står därför lite till vänster i "körfältet") kommer en gubbe som ska in på parkeringen och kör in på fel sida av oss samtidigt som han ser jättesur ut. Gubbar! Resan hem till mig gick i alla fall utan problem.

Snart ska jag åka ner till Landskrona till Catharina som ska ha lite middag och så, eftersom hon fyllt år. Alltid lika trevligt att träffas utanför skolan också. Tur bara att vi har sovmorgon imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0