aloe vera-chock

"Kalaset" hos Catharina var väldigt trevligt, vi lagade god mat tillsammans och kollade sen på film - Edward Scissorhands - och åt hembakta semlor och alldeles för mycket andra godsaker. Efteråt spelade vi Buzz (jag vann musikquizen :D) innan vi skulle åka hem.

Torsdag - vanlig skoldag förutom att jag inte kunde vara med på hela fysikövningen. Skulle nämligen till vårdcentralen för att se hur mina antikroppar mår. Bara det att jag tydligen satt på fel plats, det finns uppenbarligen två ingångar, en till vårdcentralen och en till distriktssköterska och sjukgymnast. Jag satt naturligtvis på fel ställe så jag missade min tid. När jag hade pratat med en sköterska och förstått att jag skulle runt hörnet. Anmälde mig i receptionen och sköterskan där sa att jag skulle prata med en annan sköterska i laboratoriet för att säga att jag hade kommit nu, om än lite försenat. Men hon ville inte alls lyssna på mig utan sa bara att hon var tvungen att ta alla i tur och ordning, och det fattar ju jag också men hon kunde väl bara svara?! I alla fall gick jag tillbaka till receptionen och meddelade att käringen sagt att någon som jobbar där måste prata med henne för annars "gäller det inte". Den snälla receptionstanten gick till någon annan läkare som skulle hjälpa mig. Jag blev förd in i ett undersökningsrum och fick vänta där i 20-30 minuter innan en lite vilsen läkare kom in men inte visste vad hon skulle göra med mig. Hon frågade en massa men jag har ju ingen aning... Jag bara gör som jag blir tillsagd. Hon läste min journal och bestämde sen att jag skulle ta ett blodprov, som de skulle meddela resultatet om senare. Gick till laboratoriet igen och väntade där på en sköterska som kunde ta blodprovet. Det tog väl sisådär en kvart, sen var jag äntligen färdig. Så det besöket som antagligen skulle ha tagit ungefär en kvart totalt tog ungefär en timme och en kvart!

Fredag med sovmorgon, matteföreläsning och halvseg föreläsning om "matematikens äldsta historia". Första halvan var okej men efter pausen var alla lite trötta så då var det sämre med koncentrationen. Efter skolan träffade jag Jossan för en fika och lite shopping. Köpte varsitt par skor på rean, mina kostade bara 50 spänn!, och strosade runt i största allmänhet. Åkte hem till mig, via Jossan, och ska snart kolla på Mia & Klara, moahaha.

Haha Jossan lånade precis lite aloe vera-salva (heat lotion) som hon av någon anledning smorde i ansiktet. Så kommer hon ut från badrummet och säger att det bränner i ansiktet. Konstigt...

Imorgon väntar en tur till Väla, jag ger upp och ska köpa mig en ny skrivare. Sen är det plugg som gäller och så ska jag försöka mig på en tur till badhuset.

Night night


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0