lycka är...

...att få dansa!!!

Idag har det varit en lycklig dag. Den började visserligen med en timmes mindre sömn, men det blev ju bra ändå. Åkte till kyrkan för att vara med och sjunga på en mässa, och det lät jättebra! Man har ju vissa dagar då det ibland låter som jag-vet-inte-vad, men idag gick det hur bra som helst. Efteråt åkte ja till Espresso House och åt lunch, smörgås med chèvre och fikonmarmelad och chai latte till. Mums! Har längtat efter det hela veckan. Passade på att plugga lite matte också, eftersom jag hade det med också. Det var dock inte så roligt eftersom jag typ inte fattar någonting... Åkte i alla fall till Dunkers efteråt för att ta en andra workshop-klass för en kille som det visade sig har hängt mycket i Västerås i sina dagar, haha! Så vi har snackat en massa Västerås i två dagar nu. Han är dessutom med i en dansgrupp där även Daniel, Mario och Dawid från Västerås är med. Världen är liten! Den första klassen var igår, så totalt tre timmar dans. Han berättade att han försöker ha en gång i månaden, så nu ska jag försöka gå på alla, eller i alla fall de flesta. Det var jazzdans som stod på schemat, med lite street-inslag. Igår dansade vi till Brittan, If you seek Amy, och idag till Coldplays Viva la vida. Väldigt stor skillnad på låtarna, men det är ju bara kul.

När jag kommit hem, efter att ha sluppit hjälpa Jenny att flytta eftersom de redan var klara, skulle jag cykla tillbaka Ebbas cykel som jag lånade häromdagen. När jag kom dit gick vi en promenad i det soliga vårvädret och skvallrade :)

Kollade runt lite på Youtube och hittade det här coola dansnumret som varit med och tävlat i danska Talang. Snacka om att ha koll på varenda liten muskel!



Dags för sista veckan innan tre veckors påsklov :D Veckan avslutas med utgång på Villan på torsdag innan jag åker till Vässan på fredag.

Hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0