vilken vecka!

Ojoj det här kommer bli långt, men jag hoppas ni orkar läsa.

Okej vi tar det från början, med start i fredags. Jag och Ebba startade dagen med att träna, step up, och jag lyckades snubbla på stepen och ramla. Tur att man landar mjukt i alla fall! Hem igen, duscha, äta lunch och upp på cykeln igen, den här gången på väg till skolan för fysiktenta. Det kändes helt okej faktiskt, och efter att ha fått lösningarna vet jag att jag är godkänd :D men inte vilket resultat än så länge. Efter tentan åkte jag, Emma och Catharina till Lund och tentafestade. Det blev Hallands och Helsingkrona nation. Inte så lång kväll, var så sjukt trött efter tentan, men det var grymt kul!


Tanken var att jag skulle sova hos Emma, men hon skulle på efterfest, och jag och Catharina orkade verkligen inte. Så jag sov hos Catharina istället, så skulle Emma komma med mina grejer till tåget när jag skulle hem dagen efter. Efter lite missförstånd fick jag till slut min väska. Vi hade suttit på varsin sida perrongen och väntat på varandra, och min mobil hade naturligtvis dött under natten så vi kunde inte höra av oss till varandra. Jag kom med tåget och mötte upp Sofie, Jossan och Hanna utanför Ebbas fik, där vi skulle käka lunch. Efteråt tog vi en liten shoppingtur och på kvällen kom Jossan och Hanna hit och tittade på Melodifestivalfinalen.


I söndags var det Väla som gällde, med en sväng till IKEA bland annat. Jossan köpte bland annat ett kattkoppel så när vi kom tillbaka var vi ute och gick med Sotis, som typ var livrädd för allt. Men det ska nog gå bra det där.


I tisdags var jag på ansiktsbehandlingen som jag fick när jag fyllde år. Det började med att tjejen i fråga var någon minut sen, och man vill ju vara där lite i förväg... Det var i alla fall alldeles underbart, somnade som vanligt.

Onsdag, med den första av våra två informationsdagar. Det var väl sådär... Det var några elever som gått program på Campus tidigare, som pratade vääldigt entusiastiskt om sina utbildningar. NOT. Alla var sjukt nervösa och pratade tyst och snabbt, så om man satt lite längre bak så hörde man i princip ingenting. Kände inte att det gav jättemycket, tur att jag redan bestämt mig för vad jag ska läsa. Jag och mitt pluggargäng smet sen lite tidigare för att åka till Ängelholm och casa de Louise för filmkväll och mys. Vi lagade mat tillsammans och kollade sen på The Holiday och Speed samtidigt som vi åt morotskaka :D

Igår var som vilken torsdag som helst. På eftermiddagen skulle jag och Ebba träna, så vi ställde cyklarna utanför Frillan. Bredvid cykelstället precis som alla andra. Så kommer en kvinna och börjar skälla ut mig för att jag inte ställer cykeln i cykelstället. Jag blev så chockad att jag inte visste vad jag skulle säga. Hon måste ha haft en dålig dag och vaknat på fel sida. Jag menar, det är inte kul med allmän bestraffning, när många får lida när en har gjort fel, men det är verkligen inte kul åt andra hållet heller. Jag var förbannad på hela passet.

Idag var det dags för den andra informationsdagen. En heldag i Lund, med en massa elever som pratade varmt om sina utbildningar. Väldigt inspirerande, men tyvärr är man ju inte intresserad av allt vilket gör att man tappar intresset lite då och då. Var lite trött efter dagen, så jag somnade på bussen på vägen hem. Nu är det helg som gäller, med en väldigt försenad födelsedagsfest imorgon med utgång.

Hej svejs alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0