blod i kylskåpet??

Det var jobbigt att ta sig upp imorse för att cykla till kyrkan. Jag förstår inte varför vi måste träffas så tidigt innan det är dags. Vi ska ju kunna sångerna ändå... Jag var väldgt trött hela tiden och därmed lite grinig, hade min lilla Loppa varit där hade vi säkert bara suttit och fnissat men nu kände jag mig mest... vrong :P Dessutom har vi två i kören som är väldigt allergiska mot parfym, fast det var bara en av dem där idag, och vi hann inte mer än samlas
innan hon satte igång med sitt tjat om att vi inte får ha parfym på oss. Men det var ingen som hade det, utan antagligen någon annan av dem som var i kyrkan samtidigt som oss. Jag förstår att det måste vara jobbigt men man kan inte bara förbjuda folk som kommer till kyrkan (församlingen alltså) att ha parfym och liknande.

Jag har också allt oftare fått känslan av obehag när jag är med på söndagsmässor. Vet inte riktigt vad det är men det känns lite liksom... sektmässigt när alla läser trosbekännelsen tillsammans och nattvarden med Kristi kropp och blod och synder och Gud hit och Jesus dit. Jag är ju där för att jag tycker om att sjunga, speciellt i kyrkan eftersom det är så härligt. Samtidigt känns det som att man "måste" vara med på iaf någon mässa per år. Vi sjunger ju trots allt väldigt ofta.

När jag kom hem drack jag glögg och åt resten av de kanelgifflar vi fick på Arkad, och sen satte städningen igång. Dels röja upp från gårdagens pyssel och dels dammsuga. Jag har även sytt färdigt J&K's kuddfodral. Efter det tänkte jag göra mig lite lunch och öppnar kylen som är alldeles prickig i en blodröd nyans. Förstår först inte vad det är men kommer sen på att jag tog ut körsbär från frysen igår som jag ska göra sylt på och ge gammelmoster Lena i present (det är hennes körsbär som jag och Malin plockade i somras som hon inte vet vad hon ska göra med). Tidigare när jag gjort det har jag lagt påsen på ett fat u t i f a l l det skulle läcka lite, men det har aldrig gjort det. Tills nu. Det var ett sjösystem på det lilla fatet + på nedersta hyllan i kylskåpet. Drygt! Men nu är det väl bara att sätta igång och sylta (:

Nej nu ska jag göra ett ryck igen. Kanske de där julkorten? Eller sy lite till? Vi får se.


Kommentarer
Postat av: Madde

Jo hunden har egna ben att gå med, just därför satte jag den bilden!!!! Och om du läste texten ovanför så skrev jag att hon hade svårt at hänge med då man ska ut och motionera så därför var bilden lite kul1!

2009-11-29 @ 19:17:27
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0