nu har det pyntats!

Åh jag är så trött på de tråkiga designbakgrunderna som finns att välja på! Skulle vilja ha någon finare, hur nu den skulle se ut..?

Idag har jag och Loppan varit på stan och shoppat, mest till oss själva men även någon julklapp. För min del blev det två stickade tröjor, en kjol, en tunika, leggings och nytt puder.

Efter våra lilla shoppingrunda åkte vi hem till mig och julpysslade lite. Julrimmade, pyntade min lilla gran, och gjorde i ordning mina adventsljusstakar. Nu är det "bara" julkorten och resten av julklapparna kvar :P

Här kommer lite bilder från pysslet.

Min lilla julgran (:

Istället för julstjärna har jag passande nog min ballerina i toppen.

Adventsljusstake 1

Adventsljusstake 2

Min julstjärna som hänger över sängen.


Imorgon är det som ni vet första advent och naturligtvis ska det sjungas i kyrkan. Vi ska till och med gå in i procession med palmblad som vi troligen ska lägga någonstans vid altaret. Man sjunger ju passande nog strö palmer, bred ut kläder, sjung ditt uppfyllda hopp...

Så från mig, till er - ha en trevlig advent!


Kommentarer
Postat av: KONSTÅKNINGSBLOGGEN

mys :)

2009-12-03 @ 21:20:06
URL: http://konstakningsbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0