nytt försök att skriva?

Tror jag ska börja skriva av mig lite igen med jämna mellanrum. Dock oklart än så länge hur stora mellanrummen blir.

Så vad har hänt sen sist? Jo, jag har påbörjat min treåriga utbildning på Campus och det känns riktigt bra! Det hela började med en tre veckor lång nollning där jag var med på det mesta, vilket innehöll allt från lekar och fest till ännu mera fest och nollehelg i Lund med sjöslag i sjön Sjön och sittning bland annat. Nollningen avslutades med Nollegasque där vi övergick från att vara nollor till att bli ettor. Jag och Emma sydde våra klänningar själva! (Eller jag sydde halva själv, kjolen tillhör en klänning som mormor hade som gäst på ett bröllop på 60-talet.) 


Jag har klarat mina två första tentor vilket resulterar i en månads jullov, samt engagerat mig i sexmästeriet där vi lagar mat på Hvillan var tredje torsdag och jobbar på sittninger ibland, senast i helgen.

För en och en halv vecka sen var vi i Lund på Arkad, en jobbmässa där man kan networka, skapa kontakter inför framtiden och kolla var man kan söka praktikplats och sommarjobb. Som vanligt hade alla företag varsin monter där de bjöd på godis, pennor och tävlingar. Jag tävlade i en del av dem och på ett ställe vann jag 500 kronor på Elgiganten :D

För en stund sen blev jag förresten uppringd av en försäljare som ville tacka för att jag varit med i någon undersökning på nätet och därför erbjuda mig extrapris på kalsonger..??! Jag tackade nej :P

Nej nu får det räcka idag. Tror jag ska försöka räkna lite matte innan jag ska kolla på Paradise Hotel som Emma fått mig att börja följa. Tjo!


Kommentarer
Postat av: Ragna

Kul att du har börjat blogga igen! Skol, haha kul! :P Ja, vi kan pyssla en stund på lördag om du vill! :) Jag ska försök gå en sväng på stan också, och på kvällen ska vi eventuellt på middag hos Madde & Fredrik. Du kanske vill gå på stan med mig? Om vi typ träffas på stan vid tio när de öppnar, så kan vi cykla hem till dig sen och pyssla! Låter det som en plan? Vi ses imorrn på el köro!

2009-11-23 @ 13:25:36
Postat av: Loppan igen

Varför kom det två kommentarer??? Jag tryckte bara en gång........ ?

2009-11-23 @ 13:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0