bättre sent än aldrig...

Ojojoj, nu är det längesen jag skrev, igen! Det är inte klokt vad tiden flyger iväg. Sen sist har jag hunnit klippa mig, hållt i fikat på kören och fyllt år. Det var de roliga sakerna :P De... inte tråkiga, men inte lika roliga händelserna har inte helt oväntat varit i skolan. Det har varit inlämningar, rapportskrivningar, opponering, redovisning och möte med en ansvarig för Turning Torso för ytterligare en rapport. Puh! Och inte nog med det är det snart tentadags - igen. Tycker de kommer alldeles för ofta. Har som vanligt också försökt hinna med att träna men det har gått sådär senaste tiden för att det varit så mycket i skolan. Hoppas det blir lite lugnare nästa period så jag kan vara lite mer avslappnad.

Födelsedagen firades i Västerås. Jag bytte grupp inför opponeringen så jag skulle kunna vara ledig på fredagen och flög upp vid lunchtid. Hämtades upp av mamma och så åkte vi hem och kollade upp vad som behövde handlas. Köpte in allt som behövdes, vilket var en hel del, och satte igång med maten inför kalaset på lördagen: smörgåstårta! Två olika sorter var det, en vegetarisk och en med smak av medelhavet. Det blev riktigt gott! Till efterrätt hade vi gjort en chokladkaka med kaffekräm i mitten och glasyr uppepå och en Budapestrulle. Mmm! Det var ett kalas med en blandning av nära och kära, familj och vänner. Tyvärr kunde inte Peter och Elsie komma för på vägen till Västerås började Elsie spy en massa så de fick ta först bästa tåg tillbaka igen... Vi som var där åt i alla fall gott och mycket och hade väldigt trevligt. Fick en massa fina presenter också, bland annat en del bakgrejer (: På kvällen gick jag, Emmy och Erika på BMB där jag ocksåträffade Amanda och Anton. Kul!

Annars är det ju OS just nu och jag är helt fast! Kollar så mycket jag kan och hoppas på många medaljer. Hittills har Björn Ferry (skidskytte), Anja Pärson (alpint), Charlotte Kalla (längdskidor) och Anna Haag (längdskidor) tagit medaljer. Jag förväntar mig att även curlingdamerna tar medalj igen. Det vore kul!

I veckan var jag på "möte" för att bli phadder på nästa års nollning. Ska bli riktigt roligt. Ser redan fram emot det fast det inte är dags förrän i september. Har dessutom blivit tillfrågad om att bli ordförande för skolkören, har inte riktigt bestämt mig än men det verkade inte som att det var så mycket att göra. Vi får se.

Ha det bra! Hej svejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0