idrottsgalan!

Ikväll är det Idrottsgalan och jag håller på att vänta och under tiden göra lite nyttiga saker. Nog för att jag tycker det är roligt med galan men jag trodde inte att jag skulle se fram emot det så mycket som jag gör. För att fördriva tiden har jag idag varit i skolan och haft min första föreläsning och övningstimme i Analys2, varit och tränat (nu ska jag försöka komma igång - igen. Det känns alltid ganska bra, sen kommer tentaperioden och förstör det hela...) och handlat. Har också hunnit sortera ut lite skolgrejer ur bokhyllan för att göra plats för nya, och ska väl försöka ta tag i tidningshögen under vardagsrumsbordet också som ständigt växer.

Tyvärr har jag fått inse att jag kollat på fel schema och istället för att vara ledig imorgon som jag trodde ska jag vara i skolan mellan 8 och 15. Man var tydligen tvungen att ställa in rullmenyn på Termin 2 vilket jag nte haft en tanke på, trodde det gick automatiskt eftersom första terminen är avklarad. Men man lär sig något nytt varje dag!

Nyss när jag kom hem från att ha handlat provade jag att lägga solroskärnor i en leksak till marsvinen. Det är en sån boll, som finns till bland annat hundar också, med ett hål i som de måste rulla på för att få ut godiset. Jag köpte den i somras men har inte förrän nu kommit på något lagom litet som de tycker om som man kan ha i den, men de verkade tycka den var rolig. De gick och rullade på den där hela tiden och glömde helt bort att vara lika blyga och svåra att få tag på som de brukar vara när de springer på golvet.


När jag var och hälsade på Maxan några dagar innan jag skulle åka tillbaka till Skåne visade hon mig en liten inredningsbutik som en kvinna har i sitt garage under huset. Hon snickrar och målar nästan allt själv och säljer sen ganska billigt. Jag hittade en jättesöt skylt med texten Hemma bra men husvagn bäst som jag bara var tvungen att köpa till pappa som är husvagnstokig. Jag slog in den till ett litet gulligt paket och nu ligger den här och väntar på sin blivande ägare som jag hoppas blir riktigt nöjd (: Jag hann tyvärr inte ta kort på skylten, blir ju så ivrig när jag ska slå in saker, men ni får en bild på presenten!


Nej, till nyttigheterna! Vi hörs.


Kommentarer
Postat av: Madde

Naaaw så söta:D Jagvill oxå ha marsvin, födde upp dom när jag bodde i huddik! Dock tror jag inte jag får ta hem en:/ Får inte ens hem en katt!!!! :D

2010-01-19 @ 22:06:36
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0