julen är utstädad

Ja det är egentligen några dagar sen, men det var skönt att få det gjort och att verkligen starta det nya året. I förrgår tog jag mig i kragen och bar ner grejerna till källaren också tillsammans med en massa andra grejer som till exempel resväskor och transportbur.

I torsdags på en av våra raster strosade vi ner till cafeterian och vem ser vi där om inte Lars Leijonborg. Såklart..??! Undrar vad han gjorde där... Väldigt oväntat att han var där faktiskt.

Igår hade jag sovmorgon och började inte förrän kl 13. Jag började dagen med att träna på morgonen, step up. Inte bästa ledaren direkt men det var skönt att få träna i alla fall. Väl i skolan hade vi övning i CAD och skulle rita ett rum i 2D. Lektionen var på fyra timmar och om man inte skulle hinna det vore det bra om man gjorde det så fort som möjligt. Det tog typ två timmar, förstår inte hur man kan sitta med det enkla i mer än fyra timmar..? Jaja, nästa gång tror jag det blir i 3D :)

Efter lektionen åkte jag med Emma och Emely till Malmö för att se Avatar i 3D, men innan åt vi på en grekisk restaurang och gick på Espresso House (såklart). Filmen var bra, kul med 3D och riktigt bra gjord men handlingen var inte min cup of tea. Fattar inte det roliga med två världar och andra planeter och sånt. Det är för overkligt för min smak. Jaja, man fick ju sjukt snygga brills iaf :D


I förmiddags blev jag och min cykel upphämtad av Jossan. Vi lämnade in min cykel och gick sen en sväng på Väla, åkte till Rusta, stan och Maxi och vidare till mig och lagade mat. Som vanligt har vi skrattat och fnissat hela dagen vilket är alldeles underbart frigörande. Shoppade såklart lite också, det blev några tröjor, underkläder och apoteksgrejer.


Efter att jag kört hem henne har jag bakat bröd, igen. Den här gången brytbröd med solroskärnor (perfekt som picknick-bröd!) och morgonfrallor som står i kylen och ska gräddas imorgon bitti. MUMS!

Imorgon ska jag hämta min cykel igen. Vad skönt det ska bli med en välfungerande cykel, det enda som behöver göras nu är att städa den. Den blev grymt skitig redan i höstas av alla grisiga löv på marken, och nu med saltet på cykelbanorna... Storstädning av cykel väntar i vår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0