kidnappad och vice sexmästare 2010

00.45 natten till torsdagen blev jag uppringd och informerad om att jag skulle göra mig i ordning och komma ut på parkeringen om fem minuter. Väl där fick jag en ögonbindel bunden runt huvudet och en shot i handen och såklart order om att dricka upp den. Väl i bilen kördes jag och mina asp-polare en bra bit till vilket senare visade sig vara en scoutstuga men innan vi fick ta av oss ögonbindlarna fick vi en till shot, lämnade ifrån oss mobilerna och hörde sexmästeristerna åka iväg. På ett bord låg en lapp med instruktioner: vi skulle äta frukost, utföra uppdrag som vi fick via en mobil som de lämnat där samt filma med en filmkamera som också fanns där.

Vi började med att gå på upptäcktsfärd i det som vi trodde var en liten stuga men visade sig vara ganska stort med två våningar, sjukt mycket sängplatser och bastu, och eftersom det var väldigt kallt där satte vi direkt igång den. På övervåningen hittade Fredrik den enda kudden på hela stället, och bakom den cider! Så vi började leta efter olika saker och hittade en massa cider och öl. När soffan lyckades gå sönder hittade vi också bröd och juice (:

På förmiddagen efter hämtades vi och kördes till Gröningen, när Linn väl kört rätt. Först såg vi hennes bil åka förbi huset, men efter ungefär en kvart kom hon som tur var tillbaka. Jag blev först rädd att vi skulle få bada, för på listan med vad vi skulle ha med oss stod bland annat badkläder, men som tur var slapp vi. Istället skulle vi springa runt en av grillplatserna med en ferraribil i handen som hela tiden måste ha kontakt med marken samtidigt som vi hade ett sugrör i munnen eftersom bilen (eller föraren?) behöver bensin = punsch, samtidigt som vi lät som en bil. HAHA! Sen var det Kärnan som gällde, där vi skulle bygga upp Villan bara av sugrör och tejp. Det gick ju sådär...

Efter det var det hinderbana i Stadsparken där vi skulle följa ett snöre runtom i lekparken över och genom saker samtidigt som alla hela tiden höll i en stol som satt fast i snöret. Nästa station var GA torg och lite hjärngympa. Efter det fick vi lite lunch på Bryggare som efterföljdes av kubb på den lilla isbanan i Furutorpsparken. Slutligen fick vi ett fotouppdrag där vi skulle fotografera alla oss aspar och vår maskot Kroxter tillsammans med olika personer/saker.


På kvällen var det sittning och såklart en massa sång. Mellan rätterna skulle vi aspar svära en ed som jag inte har så mycket minne av... Efter det fick vi dela på ett glas innehållande något med obeskrivligt otäck smak, förutom sexmästaren som fick ett helt glas själv. Men eftersom hon inte var där fick vice rycka in, dvs jag. Som tur var fick jag lite hjälp för det var inte helt enkelt att få i sig den hemska drycken.

När klockan var runt 23 var jag helt slut (hade bara sovit 3-4 timmar) och åkte hem. Hann som tur var med sista bussen och när jag hoppade av på Adolfsberg och började gå hem fick jag hoppa in i bussen igen och få skjuts hem de sista metrarna. Jättetrevlig busschaufför som tyckte jag verkade så glad över att jag hunnit med sista bussen så han ville att jag skulle fortsätta vara glad.

Jag sov till halv elva och har därefter inte gjort många knop idag. Har möblerat om lite här hemma och läst ut min spännande bok, Nattfåk av Johan Theorin. Läs den! Tror jag ska börja på en ny bok ikväll, får se vad det blir. Imorgon ska jag till Lund en sväng och fika med Emma och Catharina. Längesen jag träffade dem nu så det ska bli nice.

God natt folket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0