längesen sist...

Ja, min uppdatering har väl inte varit den bästa men nu är det dags för nya tag. Igen.

När jag tänker tillbaka på 2009 har det nog varit ett ganska jobbigt år. Jobbigt men roligt.
- avslutade Tekniskt basår med bra resultat men mycket jobb bakom
- mamma flyttade tillbaka till Västerås,vilket har varit jobbigt, mammig som jag är
- jag var på rundtur i småland med två vänner
- sommarjobbade på Scandic, jobbigt, tidigt men roligt
- mamma träffade Fredrik som gjorde att jag inte fick tillräckligt med utrymme och egen tid med mamma
- jag påbörjade min utbildning som jag trivs väldigt bra med!
Vi får väl se vad 2010 har att komma med..?

Sist jag skrev var på andra advent och det har hänt en hel del sen sist, bland annat två tentor som tar upp en massa tid och när jag väl kommer hem orkar jag knappt kolla mailen... Ämnena var Husbyggnadsteknik och Analys1 (matte). Det senaste har jag hört lite olika uppgifter om men tydligen är det väldigt många som inte klarar tentan på första försöket, sådär runt 80%, så jag är ganska nervös! De som träffat lärarna efter tentorna och frågat när de skulle vara färdigrättade fick svaren "förhoppningsvis innan jul" för den första och "förhoppningsvis innan nyår" för den andra. Vi har tyvärr fortfarande inte fått något resultat vilket irriterar och stressar mig. Jag vill ju veta nu!

Jag har också skickat en massa julkort till nära och kära och gjort en massa julklappar. Jag får alltid för mig att jag ska göra allt själv, såsom julkort, klappar, julbak, pepparkakshus.... Men jag hinner egentligen inte eftersom jag har tentor att plugga till också. Det resulterade i att jag satt på julafton, som jag firade hos pappa, och sydde färdigt de julklappar som var till mamma och den sidan av familjen på julafton :P

Julafton firades som sagt hos pappa, bara vi två och pappas kompis och kompisens katt (: Ett väldigt lugnt firande där vi bara åt gott och umgicks. Mysigt!
Min andra julafton, eller juldagen som andra kallar den, firades hos mormor med hela den sidan av familjen. Jullunch, julklappsutdelning och kalkonmiddag. Mums! Sen framåt kvällen skulle jag skjutsa min morbror med familj till hotellet som de bokat, eftersom jag erbjöd mig och därmed inte drack alkohol. När vi väl kom fram kom han på att de måste kunna ta sig tillbaka till mormor dagen efter, som planerat, så jag fick åka taxi tillbaka... Snabba bud där.

Under julhelgen har jag också hunnit med ett biobesök med Malin, Martin, Erika, Vicky, Elle och Ronja, dansat åtta timmar på två dagar (minst sagt jobbigt när jag inte hunnit/orkat träna på tre veckor!) - egyptisk dans och hiphop, varit i Stockholm med mamma och gått på museum och fikat med Sofia.

Nästa utmaning är att jag fyller år. Har jag åldersnoja? Nej, tror inte det men det är lite drygt att fylla år så nära inpå julen tycker jag. Mormor har frågat hur jag vill fira min födelsedag sen i november. Men nu har jag på riktigt börjat fundera men det är svårt att bestämma. Det ska ju helst passa så många som möjligt och därmed många frågor som snurrar i mitt huvud: var ska vi vara - helsingborg, västerås, enköping..?, ska jag bjuda på mat eller fika, vilka ska jag bjuda - bara familj eller vänner också?, vad önskar jag mig? - för oavsett om jag inte vill ha någonting så känner man sig dum när man kommer till ett födelsedagsfirande utan någonting. I alla fall jag... Just nu känner jag mest flr att strunta i alltihop men när det kommer till kritan tycker jag ju om att fylla år och vill bli firad. Jag blir tokig på att man tänker för mycket!

Nej nu ska jag kolla om det har kommit något resultat, troligtvis inte, sen ska jag göra mig i ordning och åka till mormor. Ikväll åker jag tillbaka till Västerås för mamma ville bjuda mig på Trettondagsaftonsmiddag. Det är hummer som väntar (: Hej

Kommentarer
Postat av: Josefin

läste först "balkongmiddag", istället för kalkonmiddag... :P hoppas den var god! kalkonen alltså, inte balkongen!

störigt att ni inte har fått veta resultaten än! om de vet med sig att de också vill vara lediga över jul och nyår, så behöver de ju inte lova några resultat till dess.

hälsa mamma, pappa o de andra. vi ses när du kommer hem! kram!

2010-01-07 @ 13:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0