Anna Bergendahl

Måste mina grannar väsnas så mycket jämt? Personen som bor ovanför mig måste ha någon form av disk-/ tvätthybris. Två gånger om dagen pågår ett ljud som låter som en disk-/tvättmaskin och håller på ungefär en halvtimme åt gången. Det är liksom ett väldigt speciellt ljud som låter som en trumma (inte en trumma som man slår på utan en som snurrar, typ tvättmaskin) och är väldigt jobbigt att lyssna på. Tror inte grannen ifråga vet om att det låter så mycket som det gör, men jag är extremt nära just nu att bjuda ner honom/henne för att lyssna. Dessutom känns det lite överdrivet att maskinen ska vara igång två gånger om dagen. Jag menar jag diskar kanske två gånger i veckan, och tvättar ungefär två gånger i månaden. Imorse blev jag väckt av maskinen, mindre roligt.



Ja igår var vi hos J&K och kollade på Mellofinalen och mycket riktigt blev det förhandstippade Anna Bergendahl som vann hela fadderullan och ska representera Sverige i Eurovision Song Contest i Norge. Efter det gick vi ut, först till Utposten och sen till Tivoli där kön var alldeles för lång så vi ändrade oss och tänkte gå till Tempel eller Cardinal istället. Till slut hamnade vi på Harrys och herregud vilken blandning av folk och verkligen köttmarknad. Var inte riktigt min grej... Dålig musik också förutom några låtar så det gick inte riktigt att dansa heller, annars hade det varit mer okej. Jaja, man lär sig av sina "misstag". Hade en kul kväll ändå med trevligt sällskap.

Det är alldeles underbart att gå runt i min nystädade lägenhet nu. Så fin och skinande ren! Får se hur länge det håller. Men nu när jag hade storstädning igår samtidigt som jag tvättade så har jag i princip ingenting att göra idag eftersom jag inte har någonting att plugga heller. Känns konstigt. Ska så småningom ta en promenad till J&K och hämta mina grejer och min cykel, men tills dess ska jag... ja, jag vet inte, kanske läsa lite i min bok som jag köpte i fredags. Svek av Karin Alvtegen. Annars bara slappa. Lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0