Helg igen

Okej, fredag morgon, jag är ledig och väcks av en väldigt hungrig Max som inte kan hålla snattran när jag vill sova. Släpar mig upp ur sängen, ger grisarna mat och äter själv frukost en bra stund. Slänger en massa sopor, vilket borde ha gjorts för längesen, och går till cykelrummet för att göra cykeln vårfin - skrubba den lite och smörja här och där. Och vad får jag se? Punka. Suck.

Bara att ta bussen till stan idag då, det småregnade nämligen så jag hade ingen större lust att gå. Tog mig till skolan för att skriva upp mig och Emma på en lista inför fältövningen i Geomatikkursen. Vidare till bibblan där jag satt i ungefär fyra timmar och läste om kringliggande byggnader inför min kioskuppgift. Lånade hem två böcker också. Ska bli riktigt roligt att rita den faktiskt!

När jag kände mig klar för dagen, jag var ju trots allt ledig, gick jag en sväng på stan och handlade mat innan jag tog mig hemåt igen. Kollade på Let's dance på kvällen, det var väl för väl att Willy åkte ut nu? Han har ett underhållningsvärde, ja, men nästa vecka är det ändå final. Man såg på juryn att de var nervösa!

Imorse samma visa igen, hungrig Max = inte lika lång sovmorgon som jag hoppats på. Hämtades av Hanna i alla fall och fick skjuts med punkacykeln till Sportson som ska laga den. Det är inte att jag inte kan laga punkan själv. Problemet ligger i att jag inte kan få fast växlarna igen, jäkla Shimano-nav! Såklart är det ju alltid bakhjulet man får punka på också... Så även denna gång.

Om två timmar ska jag samlas med skolkören i Adolfsbergskyrkan för vi ska ha vårkonsert där. Efter det har vi sittning på Villan med tema rymden. Ska bli spännande att se vad alla har hittat på. Jag har nästan inte lagt ner någon tid alls på min "utklädnad". Tycker egentligen att den är lite tråkig, just för att jag inte gjort någonting utöver det vanliga, men mamma tyckte det var en kul idé. Jag ska vara ett svart hål, så den lilla tid jag har lagt ner har varit att välja vilka svarta plagg jag ska välja :P Menmen, det viktiga är ju att vi ska umgås och ha kul! Mer om det imorgon. Hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0