helgen

I fredags kväll kom mamma hit! Äntligen. Hon fick lite att äta och vi pratade och kollade på Skavlan. Sen var jag tvungen att gå och lägga mig för att vara utsövd till tentan i lördags.

Fick skjuts till skolan, eftersom mamma hyrde en bil på flygplatsen, och på vägen hämtade vi upp Nicki och Oscar. Tentan gick inget vidare. Visste redan innan att jag hade läst alldeles för lite men hoppades ändå att det skulle kunna gå vägen. Det har det helt klart inte gjort. Räknade lite lätt mina poäng och får frhoppningsvis 18 poäng. 22 krävs för godkänt. Men så är det ibland. Jag skulle kunna störa mig till tusen eller så kan jag istället ladda om till mattetentan på fredag och verkligen sätta den. Känner ändå att den är viktigare. Omtentan för den andra går i slutet av augusti så jag har gott om tid att läsa in mig. Tyvärr blev mitt mål med att inte ha några omtentor alls under de här tre åren brutet. Inte så oväntat kanske men jag trodde inte det skulle komma redan första året.

Efter tentan blev jag hämtad av mamma igen och vi strosade en stund på stan innan vi åkte till Eslöv och kollade in deras medborgarhus som vi skrivit om i ett arbete under terminen. Mamma var nyfiken på vad det var som gjorde det speciellt. På vägen dit började jag må dåligt vilket senare resulterade i att jag stog lutad mot ett träd utanför medborgarhuset och spydde. Bara sådär. Sen blev jag bara sämre under dagen så det som skulle bli en trevlig helg blev istället en sjukdomshelg med mamma som första sjuksköterska. Skönt såklart att ha henne här så jag slapp göra allt själv, men hade ju andra planer som var mycket trevligare.

Igår kändes det bättre så vi hade en lugn morgon och jag tog en liten nap efter frukost (tydligen, skulle ju bara vila lite...) och sen åkte vi en sväng till Höganäs och deras outlet. Mamma köpte några grejor och jag fick en brödpensel och en smörkniv.

Tråkigt att hon åkte hem sen. Ville ju hinna umgås med henne "på riktigt" innan hon gav sig iväg... Men hon kommer tillbaka till sista april och har med sig mormor och Fredrik då. Då ska jag vara frisk!

Idag har det varit heldag i skolan med matte, matte, matte. Innan det var jag hos tandläkaren och gjorde avgjutningar inför min bettskena. Obehagligt som vanligt men det kommer nog bli bra. Ska tillbaka om en vecka och prova in den. Nu är jag hemma, hoppar kören idag och satsar på att vara utvilad imorgon istället. Men nu duschen och försöka få i mig lite mat. Börjar faktiskt bli hungrig nu. Första gången sen i lördags lunch...

Ha det bra.


Kommentarer
Postat av: Eva

Krya på dig! Och hälsa sjuksköterskan! Kram från Eva

2010-03-09 @ 02:51:50
Postat av: Loppan

DU ÄR JÄTTEDUKTIG ÄNDÅ!!! Ingen klarar att skjuta alla harar. Ses ikväll, usch jag är nervös. Kram!

2010-03-09 @ 08:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0