Lagad cykel och lösnaglar

Konserten igår gick bra. Det var tillsammans med en anna kör också (vi var lite bättre :P) och några som spelade afrikanska instrument. Fast jag väntade mig att de som spelade skulle vara stora afrikaner, istället kommer några tunna tjejer i högstadieåldern in och är jätteduktiga!

Efter konserten gick jag hem för att byta om till min tjusiga utstyrsel i helsvart, men när jag väl kom till festen var det typ ingen som var utklädd förutom två stycken som verkligen slagit på stort. I alla fall fick alla ta ett stort ark aluminiumfolie och göra sig en fin liten hatt innan det var dags för mat. Sexmästeriet hade varit duktiga och lagat jättegod mat! Vi sjöng självklart en massa, härligt att gå på en sittning där alla inte bara vrålar så mycket de kan. Efterfest hemma hos före detta körordförande Karsten, men jag gick efter en liten stund eftersom jag skulle upp tidigt.

Idag är det Maria Bebådelsedag vilket såklart innebär att vi har sjungit i kyrkan. Med Sofie som körledare intog vi våra platser och sjöng. Det lät ganska bra idag men många var trötta. Efter det tog jag bussen till Väla för att hämta min lagade cykel. Rullade hem i solen och blåsten, jag älskar att cykla!

Jag har tänkt på en sak. Helsingborg måste vara staden med mest nagelfixerade invånare. Har nog aldrig sett så mycket lösnaglar, tippar, geléförstärkning och allt vad det heter... Man ser det på alla möjliga också, unga som gamla och oavsett klädstil.

Imorgon har jag fått i uppdrag av den ena programsamordnaren på skolan att ta hand om en tjej som kommer på besök från Malmö för att se hur undervisningen går till (eller något?) och ställa frågor till oss studenter. Jag blir en biobiljett rikare för besväret. Så dags att sova för att orka vara snäll och trevlig hela dagen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0