Vår på G

Åh nu har jag påsklov. Väskan är packad och jag är förberedd för att åka till Västerås. Idag har jag hunnit med en matteföreläsning, där jag också fick veta att jag är godkänd på senaste tentan (även om jag ville ha mer poäng), FlyINGmöte med Emma och vårat crew och sen ett möte med en kvinna på Scandlines. Vi åt lunch på McD och på vägen i solen till bussen köpte jag mig årets första glass! Tyvärr höll de på att gräva en massa i marken precis vid busshållsplatsen så det blev inte så stämningsfullt som jag hade hoppats på men det var skönt att stå i solen ändå.

Från bussen på vägen hem såg jag att träden börjar knoppas här. Finally! Jag hoppas bara inte att det har knoppat färdigt när jag kommer tillbaka om två veckor... Känns som att jag missat det de senaste åren eftersom jag alltid åker upp när det börjar knoppas i Skåne och kommer tillbaka när det är färdigt här och inte har börjat i Mälardalen.

När jag kom hem mötte jag en av mina grannar som frågade om jag visste vad det var för konstigt ljud ibland. Det lät som en tvättmaskin sa han. Inte konstigt att jag tycker att det låter mycket om han hör det två våningar ner..!

Imorgon åker jag som sagt till Västerås. Tåget går klockan 9 och sen blir jag hämtad av pappa som ska firas på lördag när han fyller år. Sovdags! Hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0